خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر:

کتاب و کتابخانه مظلوم واقع شده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۱۳۳

نشست هم اندیشی بررسی راهکارهای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و توسعه کتابخانه‌های عمومی و بهره برداری مفید از فضاهای کتابخانه‌ای در کتابخانه مرکزی تبریز «بزرگ‌ترین کتابخانه عمومی کشور» برگزار شد.

ایلنا: نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی کتاب را یکی از مهم‌ترین عناصر فرهنگی خواند و گفت: باید توجه ویژه به مقوله کتاب خوانی و توسعه مطالعه در جامعه شود.
به گزارش خبرنگار ایلنا رضا رحمانی که در نشست هم اندیشی بررسی راهکارهای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و توسعه کتابخانه‌های عمومی و بهره برداری مفید از فضاهای کتابخانه‌ای در کتابخانه مرکزی تبریز سخن می‌گفت با عنوان اینکه کتاب و کتابخانه مظلوم واقع شده و توجه و اهتمام بیشتری را می‌طلبد گفت: اگر خواهان توسعه در ابعاد مختلف اجتماعی و اقتصادی هستیم ابتدا باید به مقوله توسعه فرهنگی جامعه توجه کنیم چرا که با رفع مشکلات فرهنگی در سرمایه گذاری‌های اقتصادی و اجتماعی نیز نتایج خوبی خواهیم گرفت.
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قدمت و ارزش کتابخانه مرکزی تبریز و تربیت افزود: کتابخانه‌های تربیت و مرکزی تبریز به عنوان شاخص در استان و کشور به شمار می‌روند و از این رو تمام دستگاه‌های ذیربط خصوصاً شهرداری باید توجه و همت ویژه‌ای در بهبود بش از پیش وضعیت این دو کتابخانه و سایر کتابخانه‌های عمومی داشته باشند.
رحمانی خاطرنشان کرد: اگر مدیران و مسئولان یک جامعه کتاب خوان و اهل مطالعه باشند آن ملت به سوی انحطاط و رکود نخواهد رفت.
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: باید کاری کنیم که شکوفا‌ترین و پویا‌ترین مراکز فرهنگی کتابخانه‌ها باشند و تبریز به عنوان پایتخت اقتصادی و فرهنگی کشور تبدیل شود.
رحمانی با اشاره به جایگان و نقش خیرین در توسعه کتابخانه‌ها و کتاب خوانی خاطرنشان ساخت: یکی از بزرگ‌ترین اهدا کنندگان کتاب به کتابخانه‌ها مقام معظم رهبری است که این خود نشانه‌ای از جایگاه والای کتاب و کمک به توسعه کتاب خوانی در کشور است.
نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی کتابخانه مرکزی تبریز را یکی از نمونه‌های بارز و گنجینه‌های ارزنده فرهنگی کشور عنوان کرده و افزود: مرحوم نخجوانی از بزرگ‌ترین تاجران کشور بود و بار‌ها اتفاق افتاده که تمام سود یک معامله بزرگ بین المللی را برای خرید نسخ خطی و اهدا به کتابخانه ملی تبریز پرداخت کرده است و بدین ترتیب چنین گنجینه‌های فاخر و ارزنده‌ای را امروز در اختیار داریم.
وی مجموعه شهرداری کلانشهر تبریز را به عنوان یکی از اصلیترین نهادهای حامی کتابخانه‌ها و کتابخوانی دانسته و اظهار امیدواری کرد: با همکاری بیش از پیش مجموعه کتابخانه‌های عمومی با شهرداری قطعاً شاهد توسعه و پویایی بیش از پیش کتابخانه‌ها عمومی و کتابخوانی خواهیم بود.
لازم به ذکر است نشست هم اندیشی بررسی راهکارهای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و توسعه کتابخانه‌های عمومی و بهره برداری مفید از فضاهای کتابخانه‌ای در کتابخانه مرکزی تبریز «بزرگ‌ترین کتابخانه عمومی کشور» برگزار شد.
در این نشست همچنین محمود نوالی، استاد برجسته دانشگاه و عضو هیئت امنای کتابخانه ملی سابق، معصومه معدن کن استاد دانشگاه و عضو هیئت امنای کتابخانه ملی تبریز، سیدیعقوبی، استاد دانشگاه تبریز و سلطان القرایی از دیگر اعضای برجسته هیئت امنای کتابخانه هم در سخنانی خواستار توجه بیشتر به مقوله کتاب و کتابخوانی همچنین کتابخانه مرکزی تبریز شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز