خبرگزاری کار ایران

مدیر زراعت جهادکشاورزی آذربایجان شرقی:

ارائه تسهیلات سرمایه درگردش کشت پائیزه را با مشکل مواجه ساخته است

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۹۵۰

تاچهارم آذر ماه، توسط شعب این بانک در شهرستانهای استان، مبلغ ۷۵۰ میلیارد ریال تسهلات از بابت هزینه‌های کاشت، داشت و برداشت و همچنین ۱۱ میلیارد ریال دیگر نیز بصورت وام از بابت خرید کود دراختیار بهره برداران قرارگرفته است.

ایلنا: مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: کمبود منابع داخلی شعب بانک کشاورزی، ارائه تسهیلات سرمایه درگردش کشت پائیزه در بخشی از شهرستانهای استان را با مشکل مواجه ساخته است.
به گزارش خبرنگار ایلنا سعید سلیمانی که در نشست ستاد گندم استان سخن می‌گفت افزود: تاچهارم آذر ماه، توسط شعب این بانک در شهرستانهای استان، مبلغ ۷۵۰ میلیارد ریال تسهلات از بابت هزینه‌های کاشت، داشت و برداشت و همچنین ۱۱ میلیارد ریال دیگر نیز بصورت وام از بابت خرید کود دراختیار بهره برداران قرارگرفته است.
وی خاطرنشان کرد: درخصوص تامین اعتبارات لازم از محل سایر منابع بانکی، تعاملات لازم با مدیریت شعب این بانک توسط معاونت بهبود تولیدات گیاهی درحال انجام و انتظار براین است درحداقل زمان ممکن تسهیلات مصوب دراختیار بهره برداران قرارگرفته و توان این مدیریت دراجرای بهنگام، بهینه ومدیریت یافته طرحهای مصوب درسطوح شهرستانهای استان محقق شود.
سلیمانی با اشاره به افزایش قیمت کود، افزود: بر این اساس خرید انواع کودهای شیمیایی از طریق کشاورزان به کندی صورت می‌پذیرد.
وی ادامه داد: مصرف کودهای آلی وزیستی در کنار کودهای شیمیایی در فصل زراعی جاری توسعه یافته است و تمامی امکانات لازم را برای کشت پائیزه درسطح شهرستان‌ها مهیا گشته و امید دارد در صورت افزایش به موقع نزولات آسمانی در فصول پائیز، زمستان و بهار، ارتقا کمی وکیفی قابل توجهی در تولید بخش زراعی حاصل آید.
مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه به بهره برداران توسط کار‌شناسان ناظر توصیه اکید شده است در زمان داشت، نسبت به ارتقاء کیفیت عملیات داشت اعم از آبیاری و مبارزه با عوامل خسارت زا، اقدامات لازم را به انجام رسانند افزود: حمایتهای رایگان کار‌شناسی مدیریت‌های جهادکشاورزی شهرستان‌ها نیز در این رابطه در اختیار آنان خواهد بود
وی ادامه داد: درطی سال زراعی جاری از اول مهرماه تاسوم آذر ماه، میانگین بارندگی ثبت شده توسط مراکز هوا‌شناس استان، ۴۰.۸ میلیم‌تر بوده که با توجه به دوره آماری بلند مدت مشابه مقدار ۹.۲ میلیم‌تر، ونسبت به سال قبل ۱۰.۳ میلی متر کاهش را نشان می‌دهد.
سلیمانی گفت: با توجه به تاخیر در اولین بارش مفید در استان، کاهش عملکرد در اراضی نیمه آبی و دیم دور از تصور نبوده و پنج درصد باقی مانده از اراضی قابل کشت، باید هرچه زود‌تر با تعامل مدیریتهای جهادکشاورزی شهرستان‌ها با بهره برداران، زیرپوشش کشت قرار گیرندو با توجه به این امر که تمامی امکانات لازم برای کشت پائیزه در سطح اراضی زراعی شهرستان‌ها مهیا شده است، امید می‌رود با افزایش به هنگام نزولات آسمانی، ارتقا کمی وکیفی تولید محصول اعم از دیم وآبی در بخش زراعی استان حاصل و اقتصاد بخش کشاورزی از پویایی بیشتری برخوردار شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز