خبرگزاری کار ایران

مدیر جهادکشاورزی جلفا:

ورود بخش خصوصی به عرصه بیمه کشاورزی، توسعه این بخش اقتصادی را شتاب می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۷۱۳

عملکرد صندوق بیمه در سالهای اخیر باعثشده است اقبال کشاورزان از بیمه محصولات خود به شدت کاهش یابد.

ایلنا: مدیر جهادکشاورزی شهرستان جلفا گفت: گسترش بیمه محصولات کشاورزی می‌تواند تحولی ژرف در توسعه بخش کشاورزی را به دنبال داشته و ورود بخش خصوصی به عرصه فعالیت در بیمه محصولات، توسعه این بخش اقتصادی را از شتابی لازم برخوردارخواهد کرد.
به گزارش خبرنگار ایلنا رضا عباسی در شورای اداری شهرستان جلفا افزود: ورود شرکت‌های دیگر بیمه‌گر در کنار صندوق بیمه محصولات کشاورزی برای بیمه کردن محصولات کشاورزی می‌تواند به ایجاد رقابتی مهم واقتصادی بین کارگزاران بیمه منجر شود.
وی اضافه کرد: عملکرد صندوق بیمه در سالهای اخیر باعثشده است اقبال کشاورزان از بیمه محصولات خود به شدت کاهش یابد و ورود بخش خصوصی بیمه خواهد توانست به بیمه بخش کشاورزی را نظام مند‌تر نموده و ضمن حمایت از فعالان بخش کشاورزی در تمام شهر‌ها و روستا‌ها، پوشش حمایتی مطلوبی از بخش کشاورزی را به اجرا درآورد.
عباسی ادامه داد: در اکثر کشور‌ها بیمه محصولات کشاورزی براساس عملکرد، درآمد، ‌تخمین کلی، تک‌ خطره، چندخطره، اجباری و اختیاری درقالب بیمه‌های دولتی، ‌ خصوصی یا تلفیقی انجام، ولی بیمه محصولات کشاورزی در ایران عملکردی چندخطره و صرفا دولتی داشته که حوزه عملکردی آن را با کاهش مواجه می‌سازد.
مدیر جهادکشاورزی جلفا گفت: باید به شرکتهای خصوصی اجازه داد تا در پرداخت غرامت و دریافت حق بیمه ورود پیدا کنند که در این نوع بیمه اگر میزان خسارت از حد معمول بالا‌تر رفت مازاد بر آن را دولت پرداخت کند و یکی از اصولیترین روش‌ها این است که تمامی موارد بیمه‌ای به بخش خصوصی واگذار و پرداخت غرامت خطرات بزرگ مانند طوفان که از توان بخش خصوصی خارج است را دولت راسا برعهده بگیرد.
وی افزود: واگذاری خدمات بیمه کشاورزی به بخش خصوصی براساس تجارب موفق سبب کاهش نسبت خسارات وحق بیمه پرداختی ازسوی کشاورزان می‌شود چراکه درحال حاضر حق بیمه محصولات کشاورزی بسیاربالا و صندوق بیمه می‌تواند بامدیریت علمی واستفاده ازظرفیت بخش خصوصی مشکلات موجود درحوزه بیمه محصولات کشاورزی را رفع کند.
مدیر جهادکشاورزی جلفا از نمایندگان مردم استان درخواست کرد با توسعه دهی به تلاش‌های خود زمینه لازم برای ایجاد فعالیت بیمه‌ای توسط بخش خصوصی در عرصه کشاورزی را فراهم و زمینه بهتری برای ارتقا توان این بخش در مواجهه با خطرات طبیعی را مهیا نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز