خبرگزاری کار ایران

رئیس پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی شمالغرب وغرب کشور:

گونه‌های گیاهی مورد نیاز شهرداری تبریز به روش کشت بافت تکثیر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۷۱۲

با این روش شاهد تغییرات گونه‌ای نیز در فضای سبز شهر تبریز خواهیم بود.

ایلنا: رئیس پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی شمالغرب وغرب کشور از تکثیر گونه‌های گیاهی مورد نیاز سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز به روش کشت بافت توسط این موسسه خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایلنا محمدامین حجازی در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این مطلب افزود: پیرو تفاهم نامه منعقده قبلی میان سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز و مدیریت بیوتکنولوژی کشاورزی شمالغرب وغرب کشور، قراردادهای اجرائی این تفاهم نامه باموضوع تکثیرگونه‌های درختی و درختچه‌های مورد نیاز حوزه فضای سبزبه روش کشت بافت شامل گونه‌های سازگار با شرایط آب وهوایی تبریز و احداثکلکسیون گونه‌های علفی سازگار به صورت گونه‌های پوششی منعقد گردید که در اولین مرحله این قرارداد تعداد ۳ گونه درختی و ۱۰ نمونه ‌علفی ‌تولید‌ و‌ تکثیر‌ خواهند‌ شد.
وی افزود: این قرارداد نقطه عطفی در نحوه تکثیر گیاهانی که به صورت عادی امکان تکثیر آن‌ها می‌سر نبوده و با وجود سازگاری با محیط، توان تولید انبوه و کاشت آن‌ها امکانپذیر نبود محسوب می‌شود. دکتر حجازی ادامه داد: با این روش شاهد تغییرات گونه‌ای نیز در فضای سبز شهر تبریز خواهیم بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز