خبرگزاری کار ایران

عکاسی موضوعی، نیازمند تحقیق و آگاهی‌ست

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۷۰۳

چهارمین جشنواره عکس فیروزه با موضوع اولین‌های تبریز از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز برگزار می‌شود.

ایلنا: عکاس راه یافته به مرحله نهایی چهارمین جشنواره عکس فیروزه، تهیه مجموعه عکس‌های موضوعی را نیازمند تحقیق و داشتن اطلاعات و دیگاه کافی در خصوص موضوع معرفی کرد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، مجید حجتی گفت: انتخاب موضوعات مرتبط با جغرافیای فرهنگی شهری تاریخی همچون تبریز، می‌تواند به معرفی موضوعات مطرح شده منجر شده و زمینه آشنایی بیشتر با این مسائل را بیشتر نماید.
عضو کانون عکاسان شهر اصفهان افزود: با اینحال با موضوعات مطرح شده مشکل مفهومی داشتم زیرا بسیار ویژه و خاص شهر تبریز بودند و عکاسان سایر شهر‌ها در مدت کم حضور در تبریز نمی‌توانند یا بسیار سخت است تا به دیدگاه مفهومی دقیقی در این رابطه دست پیدا کنند.
به گفته حجتی، این مساله قدرت مانور عکاسان تبریزی را بالا می‌برد و با توجه به آشنایی که عکاسان به مسائل فرهنگی شهرشان دارند، در این مورد نیز عکاسان بومی تصاویر و دیدگاه‌های کاملی از موضوعات می‌توانند به جشنواره ارائه دهند.
به گفته این عکاس خبری، مطالب ارائه شده در مدت حضور در تبریز هم به دلیل بررسی سیر تحول تاریخی موضوعات مطرح شده، نتوانست کمک زیادی برای پیدا کردن محل‌های مناسب و مفید برای عکاسی بکند و امیدوارم این مشکل در دوره‌های آتی به شکلی شایسته مرتفع شود.
وی افزود: از بد شانسی، در مدت حضورم در تبریز هیچ کدام از کارگاه‌های موضوعی عکاسی که در جشنواره پیش بینی شده بودند برگزار نشد و همچنین نتوانستیم با مسئولان برگزاری از جمله دبیر جشنواره دیدار حضوری داشته باشیم تا امکان برخی هماهنگی‌ها برای عکاسی به شکلی مناسب‌تر به وجود بیاید.
حجتی با اشاره به اینکه دو مجموعه عکس با موضوعات «عکاسی» و «چاپ» را برای شرکت در رقابت نهایی آماده نموده و تحویل داده است گفت: با داشتن راهنمایی بیشتر امکان تولید عکس‌های بهتر و مجموعه عکس‌های مفهومی و عمیق‌تر فراهم می‌شد، اما باید در انتظار پایان جشنواره و اعلام نظرات داوران بمانیم.
گفتنی است مجید حجتی متولد سال ۱۳۵۵ در شهر اصفهان می‌باشد. او عکاسی را در سال ۱۳۸۰ آغاز نموده و پس از کسب تجارب لازم پا به دنیای حرفه‌ای عکاسی گذاشته. او در فروردین سال ۱۳۸۷ به عضویت رسمی کانون عکاسان اصفهان درآمده و از سال ۱۳۸۸ فعالیت خود را با حوزه هنری در زمینه عکاسی آغاز نموده است. شرکت در ۱۰ نمایشگاه گروهی عکس از جمله فعالیت‌های وی در این سال‌هاست.
لازم به ذکر است چهارمین جشنواره عکس فیروزه با موضوع اولین‌های تبریز از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز