خبرگزاری کار ایران

فرماندار شهرستان ویژه مرند:

کیفیت و بهداشت محصولات کشاورزی، با سلامت مردم گره خورده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۵۱۱

استانداردسازی مقوله‌ای است که لزوم استفاده از آن بر اقشار مختلف جامعه روشن و تولید محصولات سالم وعاری ازهرگونه عوامل بیماری زا، از اهداف مهم به شمار می آید.

ایلنا: فرماندار شهرستان ویژه مرند گفت: کیفیت ورعایت بهداشت بویژه در تولید محصولات غذایی با سلامت مردم گره خورده و از این جهت، لازم است در چرخه تولید و بسته بندی اینگونه مواد نظارت ویژه اعمال و متولیان این امر با دقت و وسواس بر روند آن نظارت جدی داشته باشند.
به گزارش خبرنگار ایلنا، بهنام رضوانی در بازدید از واحد تولیدی لواشک در شهرک صنعتی این شهرستان، افزود: با افزایش‌ جمعیت‌ وگسترش‌ شهر‌ها سلامت‌ افراد از اهمیت‌ زیادی‌ برخوردار و یکی‌ از مواردی‌ که‌ در سلامت‌ افراد جامعه‌ دخالت‌ دارد، توجه‌ به‌مراکز تهیه‌ و تولید‌ مواد غذایی‌ است‌. این‌ مراکز باید از نظر بهسازی‌ و بهداشتی‌، معیارهای‌ لازم‌ را داشته و با توجه‌ به‌ نیاز اجتماع‌، کارشناسان‌ امر، بازرسی‌ بهداشتی‌ این مراکز را با دقت دنبال کنند زیرا، مهم‌ترین‌ و اصلیترین نتیجه بازرسی‌ مراکز تهیه‌ و تولید‌ مواد غذایی‌ تضمین سلامت عمومی جامعه است.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی نیز در این بازدید با اشاره به اینکه با توسعه آگاهی‌های عمومی، مصرف کنندگان بطور روز افزون برای مسایلی چون کیفیت، بهداشت و ایمنی مواد غذایی، اهمیت بیشتری قایل می‌شوند، گفت: تضمین کیفیت وسلامت بعنوان مسئله‌ای مهم برای رقابت درصحنه صنایع غذایی وبقای شرکتهایی همچون تولیدکنندگان مواد غذایی حایز اهمیت بوده و مدیریت ریسک برای تمامی کسانی که در زنجیره تولید مواد غذایی دخیل هستند، از کشاورزان و باغداران گرفته تا تهیه کنندگان مواد غذایی، فروشندگان، توزیع کنندگان و شرکتهای حمل و نقل و ذخیره مواد غذایی به عنوان نیازی اساسی به حساب می‌آیند.
مسعود محمدیان افزود: استانداردسازی مقوله‌ای است که لزوم استفاده از آن بر اقشار مختلف جامعه روشن و تولید محصولات سالم وعاری ازهرگونه عوامل بیماری زا، از اهداف مهم سازمان بشمارآمده ودر تولید محصول سالم درکشور، طی سال گذشته رتبه اول به جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی اختصاص یافته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز