خبرگزاری کار ایران

شهردار تبریز خواستار شد؛

اساتید و دانشجویان در نظام تصمیم سازی شهر سهیم باشند

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۳۲۸۳

شهردار تبریز با اشاره به هنرهای بومی این شهر، خواستار همکاری اساتید دانشگاهی با مدیریت شهری برای معرفی و ترویج هرچه بیشتر این هنرها شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، یعقوب هوشیار در دیدار با نخبگان و فرهیختگان منطقه هشت تبریز اظهار کرد: سعی ما این است که از طریق استمرار قرار خدمت، دایره وسیعی برای تبادل افکار ایجاد کنیم تا نظرات نخبگان در حوزه‌های مختلف اخذ و در تصمیم سازی و تصمیم گیری مورد استفاده قرار بگیرد.

وی ادامه داد: در بحث مدیریت شهری، منظور ما از شهر ایده آل، شهری همگن و هم‌تراز با آموزههای ایرانی-اسلامی و بومی خودمان است.

شهردار تبریز بیان کرد: حتماً باید موضوعات، گره‌ها، مشکلات و معضلات شهری در چارچوب های مختلف از جمله توسعه شهر، اجتماعی، اقتصادی، ورزشی و ... احصا شده و از ظرفیت اساتید دانشگاهی استفاده کنیم تا دانشجویان این اساتید به سمتی قدم بردارند که برای شهر و جامعه مفید باشند.

وی افزود: همچنین هر سال مدیریت شهری تبریز ۱۰ موضوع را در اختیار اساتید دانشگاهی قرار می دهد تا دانشجویان کار پژوهشی انجام دهند و در نظام تصمیم سازی شهر نقش ایفا کنند.

هوشیار با بیان اینکه خطاطی و خوش‌نویسی یکی از ظرفیت‌های شهر تبریز است، گفت: باید تقویت این هنر اصیل را در دستور کار قرار بدهیم؛ به‌عنوان نمونه می‌توان جشنواره‌ای برگزار کرد که اشعار شاعران در قالب خوش‌نویسی تولید شده و به نمایش گذاشته شود.

وی با بیان اینکه حدود ۴۰ هنر مختص شهر ما است، اضافه کرد: متاسفانه برای توسعه و ترویج این هنرها نتوانسته‌ایم کارهایی ماندگار انجام دهیم؛ از جمله هنر مینیاتور که نسبتا ناشناخته مانده است.

وی در پایان تاکید کرد: ظرفیت‌های قرآنی نیز یکی دیگر از حوزه‌هایی است که می‌تواند در بسیاری از زمینه‌های شخصی، اجتماعی، روانی و ... تاثیرگذار باشد که در این راستا به دنبال ایجاد خانه قرآن هستیم تا بتوانیم بخش وسیعی از مردم تبریز را در این زمینه فعال کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز