خبرگزاری کار ایران

معاون امورتولیدات گیاهی وزیرجهاد کشاورزی:

گلخانه‌های کشور ساماندهی می‌شوند

کد خبر : ۱۲۳۰۳۵

وزارت جهادکشاورزی از تولید کنندگان محصولات گلخانه ایحمایت همه جانبه می‌کند.

ایلنا: معاون امور تولیدات گیاهی وزارت جهادکشاورزی گفت: باید بتوانیم در مناطق مختلف کشور با بررسی شرایط اقلیمی و ایجاد گلخانه‌ها بیشترین تولید را با کمترین میزان مصرف آب داشته باشیم.
به گزارش خبرنگار ایلنا ناصرتوکلی درحاشیه بازدید از گلخانه‌ آذربایجان در بخش خسروشهر شهرستان تبریز برکاهش قیمت تمام شده محصولات کشاورزی با احداثگلخانه‌های مدرن تاکید کرد و از حمایت همه جانبه وزارت جهادکشاورزی از تولید کنندگان محصولات گلخانه‌ای خبر داد.
وی هدف از این بازدید را شناسایی پتانسیل‌ها و توانمندی‌های آذربایجان شرقی در تولید محصولات سبزی و صیفی خارج از فصل، محصولات استراتژیک و تولید محصولات ارگانیک و سالم عنوان کرد و گفت: افزایش چند برابری تولید در واحد سطح، تولید بیش ازیک محصول درسال، افزایش کیفیت محصول تولیدی، صرفه جویی درمصرف آب با روش آبیاری تحت فشار و قطره‌ای، استفاده از اراضی غیر قابل کشت با سیستم هیدرو پونیک، عدم وابستگی تولید به شرایط محیطی و امکان بازاریابی مناسب وتنظیم برنامه کشت مطابق با نیاز بازار، تداوم کار و تولید محصول درتمام فصل‌های سال با توجه به امکان کنترل عوامل محیطی و تنظیم شرایط مورد نیاز گیاه وایجاد فرصت‌های شغلی مناسب برای جوانان و کار آموختگان کشاورزی از مزایای کشت گلخانه‌ای محصولات کشاورزی به شمار می‌رود.
معاون امور تولیدات گیاهی وزیر جهادکشاورزی همچنین ازساماندهی گلخانه‌های کشورخبر داد و افزود: تلاش می‌کنیم محصولات سبزی و صیفی گلخانه‌ای را با هزینه‌ کمتری و در تمام طول سال تولید نماییم.
رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی نیزدر این بازدید با بیان اینکه گلخانه مدرن گلچین در روستای کردلر بخش خسروشاه برای تولید محصولات سبزی وصیفی نظیر خیار، گوجه فرنگی، فلفل، بادمجان وسبزیجات برگی همچون ریحان و اسفناج در زمینی به مساحت ۳۲۰۰ متر مربع و در چهار سالن مجزا احداثشده است افزود: برای احداثاین گلخانه۱۲میلیاردو۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات ازمحل کارگروه توسعه کشاورزی اختصاص یافته است که براساس برآوردهای موجود این گلخانه سالانه بیش از یک هزار تن محصول خیار تولید می‌نماید.
مسعود محمدیان با بیان اینکه این واحد بزرگ‌ترین مجتمع گلخانه‌ای بخش خصوصی در آذربایجان شرقی می‌باشد افزود: در این گلخانه زمینه اشتغال ۱۰ نفر به صورت مستقیم و دائمی و ۲۵ نفر به صورت غیرمستقیم فراهم شده است.
مدیر گلخانه آذربایجان نیز مهم‌ترین مشکل مجتمع‌ها را سرمایه درگردش عنوان کرد و گفت: ارائه تسهیلات بانکی با سود کم و افزایش دانش فنی گلخانه داران از دیگر نیازهای این مجتمع‌هاست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز