خبرگزاری کار ایران

به‌زودی و با برگزاری مراسمی ویژه‌؛

نخستین کمباین سنگین ساخته شده کشور با نام «اس ۱۶۰» در تبریز رونمایی می‌شود

کد خبر : ۱۲۳۰۲۰

چندی قبل نخستین کمباین سنگین ساخت ایران در تبریز با موفقیت آزمایش شده بود که با شروع به کار خط تولید انبوه این گونه از کمباین، رونمایی از آن نیز انجام می‌گیرد.

ایلنا: مدیرعامل شرکت گسترش وتوسعه صنعت آذربایجان گفت: بزودی و با برگزاری مراسم ویژه‌ای رونمایی از نخستین کمباین سنگین ساخته شده کشور در تبریز صورت می‌گیرد.
به گزارش خبرنگار ایلنا زین العابدین همدانلو در حاشیه بازدید معاون امور تولیدات گیاهی وزارت جهادکشاورزی از شرکت گسترش و توسعه صنعت آذربایجان تولید کننده ماشین آلات کشاورزی و صنعتی همچون کمباین افزود: چندی قبل نخستین کمباین سنگین ساخت ایران در تبریز با موفقیت آزمایش شده بود که با شروع به کار خط تولید انبوه این گونه از کمباین، رونمایی از آن نیز انجام می‌گیرد.
وی با بیان اینکه با تولید انبوه کمباین‌های سنگین، میلیون‌ها دلار صرفه جویی ارزی را شاهد خواهیم بود ادامه داد: این شرکت قادر است سالانه ۳۰۰ کمباین سنگین تولید کند.
همدانلو با اشاره به اینکه این کارخانه قادر است کمباین‌های فرسوده شمال غرب کشور را تعویض کند ادامه داد: در حال حاضر ۱۸۰ نفر در این کارخانه به صورت مستقیم اشتغال داشته و در زمان پیک، این تعداد به ۴۶۰ نفر افزایش می‌یابد و یک دستگاه کمباین برای ۱۰ نفر بطور مستقیم اشتغال ایجاد می‌کند.
وی افزود: امکان تامین و بکارگیری متعلقات مورد نیاز برای برداشت محصولات کلزا، ذرت، آفتابگردان و برنج علاوه بر گندم و امکان تجهیز کمباین‌های ساخت این شرکت به مجموعه‌های کابین، تریلر حمل هد، سیستم تغذیه برگردان، پمپ باد وکاه خردکن را از مزایای کمباین‌های تولیدی این شرکت است.
مدیرعامل شرکت گسترش وتوسعه صنعت آذربایجان، با بیان اینکه کمباین سنگین ایرانی که تی اس ۱۶۰ نامگذاری شده به دست مهندسان ایرانی در شرکت گسترش و توسعه صنعت آذربایجان طراحی و ساخته شده است افزود: این کمباین سنگین قادر است در هر ساعت ۷ تا ۹ تن محصول زراعی برداشت کند.
همدانلو، بازده زیاد، کاهش ضایعات محصول در برداشت به میزان کمتر از یک درصد، استفاده از سامانه‌های پیشرفته در انتقال قدرت هیدرولیکی و بهره گیری از کنترل الکترونیکی اهرمی به جای پدال گاز و ترمز را از جمله ویژگی‌های کمباین سنگین ساخت ایران عنوان کرد و افزود: بهای این کمباین سنگین ساخته در داخل کشور ۵۰ درصد از نمونه‌های مشابه خارجی ارزان‌تر خواهد بود.
وی با بیان اینکه شرکت گسترش و توسعه صنعت آذربایجان علاوه بر کمباین سنگین TS۱۶۰ سالانه قادر است بیش از ۳۰۰ دستگاه کمباین سبک را با توان برداشت نیم تن محصول زراعی در ساعت تولید نماید افزود: توان بالای این شرکت جهت تولید انواع کمباین‌های همطراز آلمانی این شرکت را از دیگر سازندگان کمباین در کشور متمایز ساخته است.
مدیرعامل شرکت گسترش و توسعه صنعت آذربایجان، با اشاره به اینکه کمباین‌های تولیدی این شرکت علاوه بر ایران به کشورهای عراق، ونزوئلا، مراکش، تونس، سودان، گامبیا، قزاقستان، گرجستان، آذربایجان و افغانستان صادر می‌شود افزود: طراحی و ساخت کمباین مدل TS۱۶۰با ۱۶۰ اسب بخار قدرت، این شرکت را به تنها شرکت طراح و سازنده کمباین‌های سنگین خاورمیانه تبدیل نموده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز