خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی:

ایجاد بازارچه محصولات کشاورزی را به طور دایمی پیگیری می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۸۴۰

تلاش براین است با همکاری وتعامل تمامی نهاد‌های ذیربط اجتماعی این امر مهم در استان نهادینه وعلاوه بر ایجاد بسترحمایتی از تولید کنندگان و مصرف کنندگان، باحذف واسطه‌ها، این سازمان بتواند در مدیریت برنامه‌های توسعه بخش کشاورزی گام‌های محکمتری را تجربه نماید.

ایلنا: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: مردم حق دارند که محصولات بخش کشاورزی را با قیمت مناسبی از مراکز خرید تهیه نمایند و راه اندازی بازارچه‌های عرضه مستقیم پاسخی مناسب به نیاز مصرف کننده و در کنارآن تحقق یابی حذف واسطه‌ها و افزایش درآمد تولیدکنندگان ازمهم‌ترین نتایج آن محسوب می‌شود.
به گزارش خبرنگار ایلنا مسعود محمدیان که با مسئولین تشکل‌های صنفی بخش کشاورزی استان سخن می‌گفت افزود: منظور اصلی ازراه اندازی مراکز فروش عرضه مستقیم محصولات کشاورزی دسترسی مردم به محصولات مورد نیاز تولید شده در بخش کشاورزی با قیمت و کیفیت مناسب بوده وتلاش براین است با همکاری وتعامل تمامی نهاد‌های ذیربط اجتماعی این امر مهم در استان نهادینه وعلاوه بر ایجاد بسترحمایتی از تولید کنندگان و مصرف کنندگان، باحذف واسطه‌ها، این سازمان بتواند در مدیریت برنامه‌های توسعه بخش کشاورزی گام‌های محکمتری را تجربه نماید.
وی ادامه داد: این امر، ازیک سو از تولیدکننده حمایت کرده و از دیگر سو با عرضه بدون واسطه محصولات کشاورزی از مصرف کننده حمایت نموده و در نتیجه می‌تواند بر قیمت و نحوه توزیع محصولات کشاورزی تاثیر مثبت داشته وهمچنین روند واسطه‌گری را کنترل و آن را کاهش بخشد.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گفت: اعتقاد براین است که اجرای این طرح خواهد توانست تاثیرات شگرفی در مدیریت قیمت محصول با تضمین سود لازم تولید کننده ایجاد و بی‌تردید رسیدن به توسعه پایدار اقتصادی، آرمانی متعلق به تمام ملت بوده و اجرای طرح‌ها و سیاست‌های مطرح در این زمینه، همواره نیازمند تلاش وکوشش همگانی با تعامل وهمدلی نهادهای اجتماعی بوده وخواهد بود زیرا تجربه نشان داده است که هیچ نهادی بدون حمایت وپشتیبانی مردم وسایر نهاد‌ها، در اجرای سیاست‌ها نمی‌تواند بصورت کاملی، موفق عمل نماید.
محمدیان افزود: تعاونی‌های تولیدی و تشکلهای بخش کشاورزی باید تلاش بیشتری انجام داده تا توان لازم برای فروش محصولات خودبه شیوه‌ای همسوبا توسعه این بخش مهم را حاصل وسازمان جهاد کشاورزی نیز با همکاری تعاون روستایی استان حرکت درجهت ایجاد غرفه‌ها برای فروش تولیدات بخش کشاورزی را آغاز و تلاش دارد این اقدام نه به‌صورت مقطعی، بلکه بشکلی دائمی بتواند بخش عمده نیازهای روبه ازدیاد بازارهای مصرف استانی را، به شکلی مدبرانه و جامع پاسخ گوید.
وی گفت: عرضه محصولات کشاورزی از طریق مراکز عرضه مستقیم علاوه بر حذف واسطه‌ها، سبب کاهش فاصله تولید تا مصرف، انتقال ارزش افزوده محصولات کشاورزی به کشاورزان وعرضه محصولات تولیدی با کیفیت مطلوب به مصرف کنندگان خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز