خبرگزاری کار ایران

برای اولین بار در کشور صورت گرفت:

آغاز برگزاری دوره آموزشی پاکبان در کلانشهر تبریز توسط اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی

کد خبر : ۱۲۱۳۰۴

بی‌توجهی به مطالبات زحمتکش‌ترین قشر در مجموعه عظیم شهرداری یعنی پاکبانان موجب آن خواهد شد که هیچ نتیجه‌ای از تلاش‌ها و اقدامات و برنامه ریزی‌های انجام شده کسب نکنیم.

ایلنا: برای اولین بار در سطح کشور دوره‌های آموزشی ویژه پاکبانان زحمتکش کلانشهر تبریز توسط اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی آغاز شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی کلانشهر تبریز در آیین آغازبه کار این دوره آموزشی گفت: نیروی انسانی مبنای پیشرفت هر کشوری قلمداد می‌شود و آموزش نیروی انسانی زمینه ساز هر توسعه و پیشرفتی است. حبیب شیری آذر افزود: با توجه به اینکه نیروی انسانی مبنای توسعه جوامع می‌باشد لحاظ نمودن نیروی انسانی در برنامه ریزی موجب موفقیت برنامه‌ها و طرح‌های اجرایی را در بر خواهد داشت.
وی ضمن تأکید بر تداوم این دوره‌های آموزشی، نقش آموزش و مهارت آموزی را در ارایه هر چه بیشتر و بهتر خدمات به شهروندان موثر دانست.
شیری آذر خاطرنشان کرد: بی‌توجهی به مطالبات زحمتکش‌ترین قشر در مجموعه عظیم شهرداری یعنی پاکبانان موجب آن خواهد شد که هیچ نتیجه‌ای از تلاش‌ها و اقدامات و برنامه ریزی‌های انجام شده کسب نکنیم.
وی سپس با اشاره به اهمیت رعایت بهداشت فردی پاکبانان، تأمین فضای‌های مناسب جهت پاکیزگی، استحمام و رفع هرگونه آلودگی احتمالی از وسایل کار و البسه آن‌ها را مورد تأکید قرارداد و افزود: باید فضایی ایجاد کنیم تا این عزیزان هنگامیکه از سر کار بر می‌گردند پاکیزه و با نشاط وارد منزلشان شوند.
شیری آذر همچنین با تأکید بر احقاق حقوق حقه کارگران زحمتکش و نیروهای سخت کوش که در زمینه رفت و روب و تنظیف و پاکیزگی شهر تلاش می‌نمایند خواستار پرداخت کامل حقوق و مزایای شغلی آن‌ها و ارایه خدمات رفاهی و درمانی به آن‌ها و خانواده تحت تکفل آنان شد و خطاب به مدیران شهرداری گفت: اینجا کهن شهر تبریز است و همه شهر و شهروندانش دارای ارزش و مقام والایی هستند و خدمتگزاری شهروندان فهیم تبریزی افتخاری است عظیم، پس بیاییم با دلسوزی به شهر و شهروندان، شهرداری و کارکنان و کارگران صدیق شهرداری افتخار خدمتگزاری صادقانه را از دست ندهیم.
علیرضا اصغری مدیر عامل سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز هم در این مراسم با تاکید بر اینکه آموزش و مهارت آموزی و کسب تخصص‌های شغلی لازمه هر موفقیتی است، گفت: طرح آموزش وحرفه آموزی و کسب مهارتهای پاکبانی برای اولین بار در کشور توسط سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز به مورد اجرا در آمده است و در قالب آن کلیه پاکبانان و نیروهای فعال در امور خدماتی در آزمون پایان دوره گواهینامه مهارت اعطا خواهد شد.
در ادامه این مراسم همچنین معاون آموزش و پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی نیز با بیان اینکه نقش پاکبانان در زیبایی و پاکیزگی شهر بسیار مهم است گفت: کسب مهارت‌های حرفه‌ای و آشنایی پاکبانان با اخلاق حرفه‌ای خویش را موجب موفقیت در خدمات رسانی به شهروندان است.
مسعود صالح‌پور با اشاره به اینکه اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان آماده ارائه آموزش‌های مهارتی به همه اقشار مختلف جامعه است گفت: سعی بر این خواهد بود با گسترش این آموزش‌ها به سطح خانواده این عزیزان، خانواده‌ها را مهارت محور نماییم.
وی افزود: در پایان این دوره ترتیبی اتخاذ خواهد شد برنامه بازدیدی برای عزیزان پاکبان انجام گیرد، تا با توانمندیهای آموزشی و مهارتی سازمان آشنا شده و هدایت‌های لازم را به جهت سوق یافتن فرزندان این عزیزان جهت فراگیری مهارت‌های لازم صورت گیرد.
شایان ذکر است در قالب این دوره آموزشی کلیه پارکبانان و فعالین در امر تنظیف محیط شهری و مرتبط با مدیریت پسماند، مهارتهای حرفه‌ای را کسب خواهند نمودکه پس از پایان دوره گواهینامه کسب مهارت اعطا خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز