خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی:

توانمندسازی اقشار کم‌درآمد جامعه با پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی فراهم می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۰۳۶

سومین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال آذربایجان شرقی در سال ۹۲، به ریاست استاندار آذربایجان شرقی تشکیل شد.

ایلنا: استاندار آذربایجان شرقی گفت: توانمندسازی اقشار کم‌درآمد جامعه با پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی فراهم می‌شود.
به گزارش خبرنگار ایلنا اسماعیل جبارزاده، که در سومین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال آذربایجان شرقی سخن می‌گفت با تاکید بر توانمندسازی اقشار محروم و کم‌درآمد جامعه، اظهار داشت: تجربه موفق استان در زمینه مشاغل خانگی که زمانی با پرداخت تسهیلات به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی صورت می‌گرفت امروز هم می‌تواند به عنوان یک طرح مثبت مورد توجه قرار گیرد به شرطی که این دو نهاد متعهد شوند که با توانمندسازی مددجویان، آن‌ها را از تحت پوشش خود خارج کنند و با استفاده از تسهیلات، افراد نیازمند را به افراد مولد تبدیل کنند.
وی با بیان اینکه دولت اسلامی وظیفه دارد در خدمت محرومان و اقشار ضعیف جامعه باشد، از معاونت برنامه‌ریزی استانداری خواست موضوع پرداخت باقیمانده تسهیلات اشتغال استان در سال جاری به کمیته امداد و بهزیستی را بررسی و بعد از طی مراحل قانونی و کار‌شناسی طرح‌های ارایه شده از سوی این دو نهاد، در این مورد تصمیم‌گیری کند.
جبارزاده همچنین بر اجرای مصوبات ابلاغی در خصوص پرداخت تسهیلات بانکی تاکید کرد، اما در عین حال گفت: معتقدم که بانک‌ها، بنگاه‌های مالی و اقتصادی هستند نه صندوق پولی دولت و نمی‌توان از یک طرف برای بانک‌ها، هویت مستقل قایل شد و از طرف دیگر آن‌ها را به صرف دستور، موظف به پرداخت تسهیلات به طرح‌هایی کرد که فاقد توجیه فنی و اقتصادی هستند.
وی با تاکید بر اینکه بانک باید به عنوان بنگاه مالی، طرح‌ها را بررسی و کار‌شناسی کند، افزود: این موضوعی است که باید در سطح کلان بررسی شود، اما در سطح استان هم می‌توان از تجربه‌های موفق برای بهره‌مندی بهتر از منابع بانک‌ها استفاده کرد که پرداخت تسهیلات به کمیته امداد و بهزیستی از جمله این تجارب است.
استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به گزارش وضعیت اشتغال استان، بخش عمده‌ای از آن را نگران‌کننده دانست و تصریح کرد: این گزارش به عنوان وضعیت موجود مورد استناد بخش‌های مختلف خواهد بود و امیدواریم که با کمک همه دستگاه‌ها بتوانیم قدم‌های خوبی در جهت اصلاح وضعیت برداریم.
وی با تاکید بر اینکه باید در هر مقطعی آمار به روز داشته باشیم، افزود: نباید تصور کنیم که ارایه آمار واقعی، سیاه‌نمایی است و همواره باید جنبه‌های مثبت را نشان دهیم، بلکه معتقدم که باید از بیان واقعیت‌ها نهراسیم، چرا که ارایه آمار غیرواقعی نمی‌تواند پایه حرکت رو به جلو در مسیر توسعه باشد.
جبارزاده با بیان اینکه در کمیته‌ها و کارگروه‌های تخصصی باید اصول علمی حاکم باشد نه سلایق فردی و باورهای شخصی، گفت: ارایه نظرات و پیشنهاد‌ها با پایه علمی موجی می‌شود که تصمیمات به واقعیت و مصلحت نزدیک‌تر باشد و باید در زمینه‌های مختلف از جمله بحثمشاغل خانگی از اصول علمی و تجارب موفق دنیا استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه اعتبارات مصوب باید به بهترین نحو مدیریت شوند، افزود: البته اگر مواردی بود که کار‌شناسان ما با نگاه کار‌شناسی خود تشخیص دادند که به مصلحت نیست یا مصلحت بالاتری از آن وجود دارد می‌توانیم ابلاغیه‌ها را در سطح ملی تغییر دهیم یا برای تغییر آن در سطح استانی از دولت اختیار خاص بگیریم.
جبارزاده همچنین اطلاع‌رسانی به موقع و به روز وضعیت اقتصادی به بخش خصوصی را موجب ترغیب این بخش برای ورود به فعالیت‌های اقتصادی دانست و گفت: عدم استفاده بخش خصوصی از برخی تسهیلات و مشوق‌ها به دلیل عدم اطلاع کافی از وضعیت اقتصادی بوده و اگر اطلاعات این بخش از وضعیت موجود و چشم‌انداز آینده بیشتر شود قطعا خواهد توانست راه بهتر را انتخاب کند.
یونس فاتح، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی هم در این جلسه با بیان اینکه تاکنون ۴۹ هزار و ۱۲۶ طرح در استان برای دریافت تسهیلات از محل بنگاه‌های زودبازده انعقاد قرارداد شده است، افزود: از این تعداد برای ۴۷ هزار و ۴۲۴ طرح مبلغ ۱۶ هزار و ۹۶۷ میلیارد ریال که ۹۶ درصد کل اعتبار استان می‌باشد پرداخت شده است.
در این جلسه همچنین گزارش وضعیت اشتغال استان و گزارشی از وضعیت پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی ارایه شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز