خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون تحقیق و نظارت شورای شهر تبریز:

برای حفظ محیط زیست هر قدر هزینه کنیم کم است

کد خبر : ۱۲۰۶۶۴

استفاده غیر اصولی از این منابع علاوه بر کاهش عمر این منابع و تخریب منابع طبیعی را شامل می‌شود که آن نیز با توجه به تولید زباله و متأسفانه عدم دفع اصولی این زباله‌ها به آسیب جدی محیط زیست منجر می‌شود.

ایلنا: رئیس کمیسیون تحقیق و نظارت شورای شهر تبریز گفت: با توجه به اهمیت و ضرورت مسایل زیست محیطی در راستای حفظ محیط زیست هرقدر که هزینه کنیم کم است.
به گزارش خبرنگار ایلنا بابایی اقدم در بازدید از پروژه‌های زیست محیطی سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز افزود: کره زمین به عنوان محیطی که ما در آن زندگی می‌کنیم امانتی است که از گذشتگان ما به ارثرسیده و ما نیز باید این امانت را همانگونه که تحویل گرفته‌ایم به نسل‌های آینده تحویل دهیم.
وی همچنین با اشاره به بهره برداری انسان از منابع طبیعی و منابع زیرزمینی به عنوان انرژی و مواد اولیه‌ای که در جهت تولید محصولات مصرفی مورد استفاده قرار می‌گیرند، افزود: استفاده غیر اصولی از این منابع علاوه بر کاهش عمر این منابع و تخریب منابع طبیعی را شامل می‌شود که آن نیز با توجه به تولید زباله و متأسفانه عدم دفع اصولی این زباله‌ها به آسیب جدی محیط زیست منجر می‌گردد.
رئیس کمیسیون تحقیق و نظارت شورای شهر تبریز همچنین با اشاره به اراده محکمی که در جهت معظلات زیست محیطی در سازمان پسماندهای شهرداری تبریز وجود دارد و تلاش‌های جدی که در این زمینه صورت گرفته است، گفت: پروژه‌های زیست محیطی که توسط این سازمان در طول سال‌های گذشته به مورد اجرا درآمده است بی‌نظیر و قابل تقدیر است.
بابایی با اشاره به معضلات زیست محیطی زباله‌گاه قدیم تبریز گفت: زباله‌گاه قدیم در گذشته آسیب‌های جدی بر محیط زیست منطقه وارد می‌نمود که با درایت مدیران و کار‌شناسان سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز این آسیب‌ها به حداقل رسیده و زمینه آن فراهم شده تا از موضوع پسماندهای شهری که تا دیروز تهدیدی برای محیط زیست و بهداشت مربوط شهری و سلامت شهروندان به شمار می‌رفت به عنوان فرصتی مناسب در جهت تأمین سوخت و انرژی و همچنین استفاده مجدد از مواد استفاده نمود.
وی با اشاره به مشکلات و موانع موجود بر سر راه مدیریت علمی بر پسماندهای شهری تبریز ضمن اعلام حمایت جدی شورای اسلامی شهر تبریز از برنامه‌های علمی، عملی و فرهنگی سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز خواستار حل مشکل زمین کارخانه بازیافت مواد و تولید کمپوست و اجرای پروژه‌های تکمیلی سازمان همسو با پروژه‌های زیست محیطی و تلاش در زمینه جلوگیری از دفع غیر اصولی پسماندهای شهری تبریز و تعیین حدود زباله‌گاه قدیم و جلوگیری از پیشروی دفع زباله در اراضی روستائیان منطقه شد.
شایان ذکر است در این بازدید علیرضا اصغری مدیر عامل سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز ضمن ارائه گزارش عملکرد این سازمان و بیان توضیحات لازم در خصوص پروژه‌های مرکز دفن مهندسی و بهداشتی پسماندهای شهری، تصفیه خانه شیرابه پسماندهای شهری، احداثسد شیرابه زباله‌گاه قدیم و پمپاژ شیرابه زباله‌گاه قدیم به تصفیه خانه شیرابه پسماندهای شهری، جنگلکاری ۵۰ هکتاری محیط اطراف زباله‌گاه و مرکز دفن مهندسی بهداشتی پسماندهای شهری، اقدامات فرهنگی و آموزش شهروندی این سازمان در خصوص آشنایی هر چه بیشتر شهروندان تبریز با مدیریت صحیح پسماندهای خانگی و طرح تفکیک از مبدأ پسماند‌ها را تشریح نمود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز