خبرگزاری کار ایران

با پایان عملیات مرمتی:

بهره برداری از مسجد قاجاری لامشان شهرستان هشترود آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۱۶۰

همزمان با آغاز سال جدید هجری قمری و فرا رسیدن ماه محرم این مسجد تاریخی جهت استفاده مردم مومن و عزادار حسینی شهرستان هشترود گشایش یافت.

ایلنا: مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از رونمایی و آغاز بهره برداری مسجد قاجاری لامشان شهرستان هشترود خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایلنا تراب محمدی با اشاره به پایان عملیات مرمتی این مسجد تاریخی افزود: همزمان با آغاز سال جدید هجری قمری و فرا رسیدن ماه محرم این مسجد تاریخی جهت استفاده مردم مومن و عزادار حسینی شهرستان هشترود گشایش یافت.
وی با اشاره به اجرای طرح توسعه جبهه شمالی مسجد لامشان، این طرح را در مراحل پایانی خواند که در آن سازه جدید با ساختار سنتی به بنای قدیمی مسجد الحاق شده است.
محمدی تملک زمین، بازسازی، آرماتورسازی و پوشش سقف را از جمله اقدامات انجام گرفته در بخش الحاقی عنوان کرد و گفت: با پایان عملیات ساخت و ساز و سفت کاری، بخش الحاقی در مرحله نازک کاری ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بخش جدید را شامل فضاهایی همچون شبستان خواند و با تشریح فضای داخلی مسجد خاطر نشان کرد: لامشان مسجدی شبستانی بوده و با چهار پایه ستون آجری دارای نیم طبقه کمرپوش زنانه است.
محمدی با توصیف زیبایی‌های طاق کلیل کمرپوش زنانه مسجد ادامه داد: مسجد لامشان به لحاظ معماری خاص، سقف و طاق‌های آجری و طاق دوقوسی کمرپوش زنانه فضای معنوی و روح بخش خاصی دارد که با گذشت زمان همچنان حفظ شده است.
وی سبک سازی پشت بام، استحکام بخشی طاق‌ها، خاک برداری و بلوک سازی فضای داخلی و مرمت و بازسازی جبهه شرقی این مسجد، مرمت کمر پوش زنانه نشین، عایق کاری پشت بام، نماسازی، بدنه سازی، اجرای سیستم روشنایی و تهیه در و پنجره‌ها را از جمله اقدامات مرمتی انجام گرفته در این مسجد تاریخی عنوان کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز