خبرگزاری کار ایران

۳۲۰ تن بذور گواهی شده در هریس توزیع شد

کد خبر : ۱۲۰۰۸۷

استفاده از بذر اصلاح شده در تولید کمی و کیفی محصول نقش به‌سزایی دارد.

ایلنا: مدیر جهادکشاورزی شهرستان هریس گفت: کشت پائیزه سال زراعی جدید در وسعت ۲۲ هزار و۳۰۰ هکتار از اراضی زراعی این شهرستان انجام خواهد شد و از این مقدار، حدود۳۵۰۰ هکتار از اراضی آبی و همچنین۹۰۰۰ هکتار از اراضی دیم، تا کنون زیر پوشش کشت قرارگرفته است.
به گزارش ایلنا، محمد اسدی با اشاره به اینکه تاکنون۱۵۰ تن کود ازته، ۶۰ تن کود فسفاته و۳۲۰ تن بذور گواهی شده بین بهره برداران بخش زراعی این شهرستان توزیع شده است، افزود: استفاده از بذر اصلاح شده در تولید کمی و کیفی محصول نقش بسزایی دارد.
وی با اشاره به اینکه بذر اصلاح شده ابزاری برای انتقال تکنولوژی‌های نوین تولید محصول و ابزاری بنیادین برای تحقق امنیت غذایی تلقی می‌شود گفت: با تأمین پایداری تولید محصولات زراعی بویژه در مناطق در معرض شرایط نا‌مناسب تولید بوده و از این رو، ابزاری مناسب برای بهبود سریع کشاورزی محسوب و با مساعدت سازمان به میزان مورد نیازدراختیار بهره برداران این شهرستان قرارگرفته است.
اسدی با اظهار امیدواری به اینکه با تداوم استفاده از بذور اصلاح شده توسط بهره برداران درکنار بذور بوجاری و ضدعفونی شده خود مصرفی تولیدی کشاورزان، پوشش کامل سطوح پیش بینی شده برای کاشت پائیزه در فرصت باقیمانده، تحقق پذیرد، اضافه نمود: نظارت بر کاشت و داشت گندم در سطح یک هزار و۵۰۰ هکتار ازاراضی زیر کشت، به ۳ شرکت خدمات فنی و مشاوره‌ای واگذار شده و امید می‌رود تولید گندم با بارش مناسب نزولات جوی، از رشد کمی و کیفی قابل توجهی برخوردار شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز