خبرگزاری کار ایران

مشاهده بزرگ‌ترین پرنده قادر به پرواز جهان در تالاب قره قشلاق بناب

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۱۹۴

میش مرغ از زیستگاههای بوکان(آذربایجان غربی) زرینه اوباتو(کردستان) وقره قشلاق بناب قرارداشته و جز گونه‌های نادر و در حال انقراض، مورد حفاظت ویژه قرار دارد.

ایلنا: مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی از مشاهده میش مرغ در منطقه چپلقلو حاشیه تالاب قره قشلاق شهرستان بناب توسط محیط بانان خبرداد.
بیوک رئیسی با اشاره به جمعیت محدود اینگونه در زیستگاه‌های استان و حساسیت فوق العاده پرنده به تغییر کاربری اراضی گفت؛ زیستگاه میش مرغ دشت‌های وسیع کشاورزی یا مراتع گرامینه و گراس می‌باشد که در صورت توسعه کشاورزی مکانیزه و دستکاری انسان در شرایط طبیعی منطقه، پرنده به دلیل عدم توانایی تطبیق با شرایط محیطی، زیستگاه خودراترک می‌کند.
این مقام مسئول حفاظت بهینه، جلوگیری از تخریب، برخوردبا شکارچیان و وجودتعارضات در زیستگاه‌های آبگیر پرنده را عامل اصلی ثبات و بازگشت میش مرغ به منطقه قره قشلاق عنوان کرده و تشریح کرد: با توجه به انقراض نسل میش مرغ در اروپا و قرارگرفتن آن در لیست قرمز IUCNبه عنوان گونه در حال انقراض، حفظ و تثبیت شرایط زیستگاهی با ادامه محدودیت‌های زیست محیطی از قبیل تغییر کاربری اراضی، شکاروصید و فعالیتهای انسانی در منطقه ضروری می‌نماید.
لازم به ذکراست میش مرغ از زیستگاه‌های بوکان(آذربایجان غربی) زرینه اوباتو(کردستان) وقره قشلاق بناب قرارداشته و جز گونه‌های نادر و در حال انقراض، مورد حفاظت ویژه قرار دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز