خبرگزاری کار ایران

فرماندارشهرستان ویژه مرند:

کشاورزی مرند بدون انتقال آب از ارس، توسعه نمی‌یابد

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۱۰۲

سالانه۱۲۰میلیون مترمکعب ازچاههای آب دراین شهرستان برداشت و این امر، درتامین آب در بخش کشاورزی، بهره برداران را با مشکلاتی متعددی روبرو ساخته است.

ایلنا: فرماندار شهرستان ویژه مرند گفت: با توجه به اشتغال ۳۸ درصد از مردم این شهرستان در بخش کشاورزی، باید ترویج وآموزش بهره برداران افزایش قابل توجهی یابدتا ایجاد توسعه پایدارکشاورزی درقالب اهداف تعریفی محقق شود.
به گزارش ایلنا، بهنام رضوانی در بازدید از پروژه‌های بخش کشاورزی شهرستان ویژه مرند، با اشاره به اینکه اتمام طرح انتقال حق آبه رود ارس به دشت مرند بخش عظیمی از مشکلات توسعه کشاورزی را حل خواهد نمود گفت: سالانه۱۲۰میلیون مترمکعب ازچاههای آب دراین شهرستان برداشت و این امر، درتامین آب در بخش کشاورزی، بهره برداران را با مشکلاتی متعددی روبرو ساخته به نحوی که، با وضع موجود و بدون در نظر گرفتن انتقال آب از رودخانه ارس، نمی‌توان کشاورزی را درسطح منطقه توسعه داد وکارگروه توسعه بخش کشاورزی مرند، جهت استقرار تأسیسات زیرساختی و تأمین امکانات خدماتی، همگام با سرمایه‌گذاران پروژه‌های تولیدی وخدماتی در دشت‌های یکانات و هرزندات اقدام لازم را اجرایی خواهند ساخت.
وی ادامه داد: انتقال آب رود ارس و وجود منابع خاکی غنی شرایط مناسبی را برای اقتصادی نمودن فعالیت صنعتی در بخش‌های کشاورزی، دامی، باغی و صنایع هم ردیف آن در دشتهای یکانات و هرزندات مرند ایجاد خواهد کرد.
رضوانی با اشاره به اینکه در طول چهارسال گذشته درحدود۸۵۰ هکتار آبیاری تحت فشار درسطح اراضی زراعی و باغی این شهرستان به اجرا درآمده است، گفت: با توجه به کمبود آب، کشاورزان مرندی بیش از گذشته به توسعه روش‌های آبیاری نوین تمایل داشته ودر طول سال گذشته حدود ۱۵ کیلومتر خط لوله آب در پایاب چاههای عمیق کشاورزی نصب و راه اندازی شده تا ضمن افزایش توان انتقال آب، میزان تلفات آب نیزکاهش یابد.
وی از مدیریت جهادکشاورزی مرند خواست در تعامل با دستگاههای اجرایی سطح شهرستان نسبت به افزایش کمی وکیفی دوره‌های آموزشی زیربخش‌های مختلف کشاورزی در سطح مناطق مختلف، برای ارتقا دانش تولید وآشنایی بیشتر بهره برداران زیر بخش‌های کشاورزی با فن آوری‌های جدید تلاش خود را افزایش و استمرار بخشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز