خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای زکات کشور:

پرداخت زکات توسط زارعین منشأ اصلی کشاورزی پاکیزه را تشکیل می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۵۳۰

زکات باید رفع کننده معضلات اجتماعی باشد که درجامعه به وجود می‌آید. / باید زکات را آن چنانکه در فقه آمده و اهل بیت عصمت و طهارت ما را راهنمایی کردند، مورد توجه قرار دهیم و مصرف کنیم.

ایلنا: رئیس شورای زکات کشور گفت: مجموعه مقدس جهادکشاورزی و کمیته امداد امام خمینی دو مولود انقلاب اسلامی در خدمت به محرومین جامعه هستند.
به گزارش خبرنگار ایلنا، آیت الله حسن عالمی در جلسه مشترک مدیران سازمان جهاد کشاورزی و مدیران کمیته امداد استان آذربایجان شرقی، با بیان اینکه این دو مجموعه در بحثخدمتگزاری به محرومین جامعه اهداف مشترکی را دنبال می‌کنند گفت: اینکه مقام معظم رهبری پس از استعفای حجت‌الاسلام و المسلمین محسن قرائتی از ریاست ستاد احیای زکات، نماینده خویش در وزارت جهادکشاورزی را بجای ایشان منصوب کردند نشان می‌دهد که این دو مجموعه دو شقیقه و مولود انقلاب بوده که بایستی خدمت به محرومین و درماندگان را اولویت اصلی برنامه‌های آن‌ها قرار گیرد و در انجام اینکار در کنار هم و پشتیبان یکدیگر باشند.
وی به خطبه ۱۶۷ امیرمومنان علی(ع) اشاره کرد و با اشاره به وظایف مدیران دو مجموعه در قبال محرومین جامعه افزود: حضرت می‌فرمایند اطعیوا الله ولاتعصوه، و اذا رایتم الخیر فخدوا به، و اذا رایتم الشر فاعرضوا عنه.. یعنی اینکه اطاعت خدا کنید و معصیت او را نکنید، اگر چیز خوبى دیدید آن را عمل کنید و اگر شرى دیدید آن را رد کنید.
آیت الله عالمی به حدیثی از حضرت امام جعفر صادق(ع) در مورد اهمیت کشاورزی اشاره نموده و افزود: آن حضرت می‌فرمایند: «الزارعون کنوزالأنام یزرعون طیباً اخرجه الله عزّوجلّ و هم یوم القیامة احسن الناس مقاماً و اقربهم منزلة یدعون المبارکین» یعنی کشاورزان گنج‌های مردم هستند چیزهای پاکیزه می‌کارند، خداوند آن‌ها را روز قیامت محشور می‌سازد در حالی که از لحاظ مقام بهترین مردم هستند و از لحاظ منزلت نیز نزدیک‌ترین آنان می‌باشند و آن‌ها در آن روز، خجسته‌گان نامیده می‌شوند.
نماینده ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی، با بیان اینکه زکات یک امر عبادی مثل نماز می‌باشد که منشأ اصلی کشاورزی پاکیزه را تشکیل می‌دهد افزود: زکات به معنای پاک کننده و پاکیزه کننده است و زمانی که زکات مال انسان پرداخت می‌شود، مال انسان کارآمد می‌شود و در واقع برکت در مال ایجاد می‌شود و در این صورت آثار مورد انتظار از مال نیز به دست می‌آید و در اینصورت کشاورزی پاک محقق می‌شود.
وی ادامه داد: زمانی که مال تزکیه نشده باشد در معرض تلف شدن است بنابراین باید این موارد در بین مردم تبیین شود تا عموم کسانی که زکات به مال آن‌ها تعلق می‌گیرد، در این خصوص آگاهی لازم را داشته باشند.
رئیس ستاد زکات کشور با بیان اینکه آیات بسیاری در قران کریم در خصوص زکات است بنابراین باید اهمیت زکات دربین مردم تبیین شود گفت: زکات باید حل کننده معضلات اجتماعی باشد که درجامعه به وجود می‌آید. بنابراین باید زکات را آن چنانکه در فقه آمده و اهل بیت عصمت و طهارت ما را راهنمایی کردند، مورد توجه قرار دهیم و مصرف کنیم وزکات را چنانکه شایسته است مورد توجه قرار دهیم تا زندگی مردم با وجود زکات برکت یافته و شاهد توسعه اقتصادی باشیم.
وی با بیان اینکه کشاورزی پاکیزه هم برای کشاورزان مفید است و هم برای مصرف کنندگان افزود: با تحقق کشاورزی پاک، سلامت مصرف کنندگان نیز تضمین می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز