خبرگزاری کار ایران

تندباد، خسارات جزئی و کلی بر باغات مرند وارد کرد

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۰۰۹

با برآوردهای اولیه، بیش از ۱۲۰۰تن انواع میوه‌های سردرختی درحین عملیات برداشت، دراثر این تندباد شدید اتلاف و بیش از ۱۹ میلیارد ریال به بهره برداران بخش باغی مرند، خسارت مستقیم وارد آمده است.

ایلنا: مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مرند گفت: براثر وزش تندبادی شدید روزهای گذشته در این شهرستان، متجاوز از یکصد و۱۶۰هکتار از سطوح باغی به صورت کلی وجزئی دچار خسارت شده و برآورد کامل خسارات وارد آمده توسط اکیپ‌های اعزامی این مدیریت در حال انجام است.
به گزارش خبرنگار ایلنا جلال رحیم‌زاده در گفتگو با خبرنگاران افزود: با برآوردهای اولیه، بیش از ۱۲۰۰تن انواع میوه‌های سردرختی درحین عملیات برداشت، دراثر این تندباد شدید اتلاف و بیش از ۱۹ میلیارد ریال به بهره برداران بخش باغی مرند، خسارت مستقیم وارد آمده است.
وی ادامه داد: شدت وزش این تند باد براساس اعلام اداره کل هوا‌شناسی استان بین ۸۰ تا ۹۵ کیلومتر در ساعت بوده و شدت آن در نواحی این شهرستان بیش از سایر مناطق استان بوده و بیشتر باغات سیب، از این رهگذر دچار آسیب و خسارت شده است.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مرند با تاکید به اهمیت پوشش بیمه‌ای محصولات زراعی و باغی جهت کاهش تاثیر خسارات وارده به بهره برداران، به عنوان چتر حمایتی گفت: با توجه به سابقه استان در بروز حوادثناخواسته طبیعی، تمامی بهره برداران باید بیمه محصولات را در اولویت برنامه‌های تولیدی خود قرارداده تا بتوانند در مواقع بروز حوادثی از این دست، بخشی از خسارات را تامین ودر روند تولید دچار مشکلات نقدینگی نشوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز