خبرگزاری کار ایران

مجتمع گلخانه‌ای خاروانا با قابلیت تولید۲۰۰ تن ماهی در سال به بهره‌برداری رسید

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۹۹۷

در این مجتمع گلخانه‌ای ۱۰ هزار نهال سیب کاشته شده و درآینده نزدیک و با مشارکت و همکاری این مدیریت وسازمان فنی و حرفه‌ای استان، دوره‌های عملی در زمینه رشته‌های مختلف کشاورزی در این مجتمع برگزار خواهد شد.

ایلنا: مدیر جهادکشاورزی شهرستان ورزقان گفت: مجتمع گلخانه‌ای خاروانا، با سرمایه گذاری بخش خصوصی در سه راهی محمد خان و در زمینی به مساحت بالغ بر۲۰۰ هکتار به بهره برداری رسیده و قابلیت تولید۲۰۰ تن ماهی قزل آلا و همچنین تولید محصولات گلخانه‌ای و باغی به ترتیب در دو و ۸۰ هکتار اراضی زیر پوشش را داراست.
به گزارش خبرنگار ایلنا علی علیمحمدی در گفتگو با خبرنگاران افزود: در این مجتمع گلخانه‌ای ۱۰ هزار نهال سیب کاشته شده و درآینده نزدیک و با مشارکت و همکاری این مدیریت وسازمان فنی و حرفه‌ای استان، دوره‌های عملی در زمینه رشته‌های مختلف کشاورزی در این مجتمع برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: ورود علاقمندان به عرصه‌های تولید در بخش کشاورزی با توسعه طرح‌های این بخش، حاکی از اعتقاد آنان به آبادی وعمران مناطق مختلف استان داشته و حمایت، هدایت وپشتیبانی از این سرمایه گذاران در اولویت اصلی این مدیریت بعنوان اولین متولی توسعه بخش کشاورزی شهرستان قرار دارد.
مدیر جهاد کشاورزی ورزقان گفت: کمبود آب کشاورزی، نیاز جامعه به فرآورده‌های پروتئینی و افزایش به موادغذایی درسطح منطقه، ایجاد چنین مجتمع‌هایی را بیش ازپیش افزایش بخشیده وعلاوه برآن، در ایجاد اشتغال مولد برای نیروهای جوان وجویای کار در سطح شهرستان نیز از اهمیت بالایی برخورداراست.
علیمحمدی افزود: افزایش سطح فعالیت‌های کشاورزی به شیوه نوین در سطح این منطقه که نیاز به اشتغال مولد جوانان دارد، ضرورت انکار ناپذیری است که علاوه برتلاش مسئولین بخش کشاوری همچنین توجه سرمایه گذاران و فعالان این عرصه را با توجه به پتانسیل بالای آن در تولید وایجاد ارزش افزوده بالا طلب نموده وحمایت این مدیریت از سرمایه گذاران در بخش مهم واقتصادی کشاورزی را به‌دنبال دارد.
وی اضافه کرد: برنامه‌های تولید ارقام جدید سیب برروی پایه‌های رویشی بعد از انجام مطالعات درخصوص آب و هوای منطقه وسازگاری آن با شرایط جوی، در مجتمع گلخانه‌ای خاروانا، به تعداد۱۰ هزار اصله نهال، از دیگر تلاش‌های این مدیریت با هدف افزایش توان اقتصادی بهره برداران وارتقا توان اقتصادی بخش کشاورزی شهرستان بوده وبا استفاده از آب چاههای کشاورزی و همچنین از طریق استفاده آب از ۷ حلقه چاه به صورت دومنظوره با ظرفیت تولید ۲۰۰ تن ماهی قزل آلا در سال سمت وسوی کشاورزی منطقه، آینده روشنی را به تجربه نشیند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز