خبرگزاری کار ایران

فرماندار تبریز:

کتاب و کتاب‌خوانی یکی از محورهای اساسی بحث‌های فرهنگی است

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۷۹۷

تمام دستگاه‌ها و نهاد‌ها خصوصاً شوراهای اسلامی باید نسبت به مقوله توسعه کتابخانه‌های عمومی و کتاب خوانی اهتمام ویژه و همکاری بیشتری داشته باشند.

ایلنا: فرماندار تبریز گفت: یکی از مسائل اساسی که در کنار توسعه اقتصادی و آبادانی شهر‌ها باید به طور جدی مورد توجه واقع شود مسائل فرهنگی است.
به گزارش خبرنگار ایلنا محمود چمنی در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان تبریز، کتاب و کتاب خوانی را یکی از محورهای اساسی بحث‌های فرهنگی عنوان کرد و افزود: تمام دستگاه‌ها و نهاد‌ها خصوصاً شوراهای اسلامی باید نسبت به مقوله توسعه کتابخانه‌های عمومی و کتاب خوانی اهتمام ویژه و همکاری بیشتری داشته باشند.
وی ابراز امیدواری کرد با توجه به دید فرهنگی اعضای دور چهارم شورای اسلامی کلانشهر تبریز، شاهد رونق بیش از پیش کتابخانه‌های عمومی خواهیم بود.
عابدازاده عضو شورای اسلامی کلانشهر تبریز و رئیس شورای اسلامی شهرستان نیز در این نشست، ضمن اعلام آمادگی و علاقه شورای چهارم به توسعه کتابخانه‌ها و کتاب خوانی، از آمادگی شورا برای تشکیل جلسه مشترک برای بررسی و رفع مسائل پیش روی کتابخانه‌ها و تسهیل روند پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه‌ها از درآمدهای محقق شده شهرداری‌ها خبر داد.
حسن خدایی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان شرقی نیز با اشاره به فرا رسیدن بیست و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، از تدارک ویژه برنامه‌های این هفته متناسب با حال و هوای عاشورایی و محرم خبر داد.
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان تبریز هم در این نشست، به تشریح برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی این شهرستان در بیست و یکمین دوره هفته کتاب پرداخته و افزود: به منظور تجلیل از خادمان کتاب و کتاب خوانی شهرستان تبریز، با توجه به موقعیت شهرستان، همایش شهرستان به صورت مشترک و تلفیق با همایش تجلیل از خادمان کتاب و کتاب خوانی استان آذربایجان شرقی برگزار خواهد شد.
سعید آقایی در ادامه با اشاره به راه اندازی سه فاز از ایستگاه‌های مطالعه در شهرستان تبریزاز استقبال خوب مردم از این طرح خبر داد و تصریح کرد: خوشبختانه ایستگاه مطالعه با استقبال عمومی مواجه شده و چرخه مطالعه کتاب‌های به امانت برده شده از این ایستگاه‌ها مؤید این قضیه است.
آقایی گفت: در فاز نخست این طرح، بیشترین آمار کتاب امانتی در این ایستگاه‌ها مربوط به حوزه داستان کودکان و کمترین موضوع کتاب امانت برده شده مربوط به موضوع تاریخ بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز