خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی:

اقدامات دولت در حوزه دیپلماسی امیدوارکننده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۶۸۰

خوشبختانه با تدابیر دولت، این تعهد که هیچ ضرورتی هم نداشت، در حال ملغی شدن است و نشان می‌دهد که اراده لازم برای برطرف کردن مشکلات صادرکنندگان وجود دارد.

ایلنا: استاندار آذربایجان شرقی تاکیدکرد توسعه صادرات باید در اولویت سیاست‌گذاری‌ها قرار گیرد.
به گزارش خبرنگار ایلنا احمد علیرضابیگی در آیین تجلیل از صادرکنندگان برگزیده آذربایجان شرقی، اظهار داشت: درآمد نفتی کشور در بهترین حالت، سالانه بیشتر از ۴۰ میلیارد دلار نیست، در حالی که نیازمندی‌های کشور بسیار بیشتر از این رقم است؛ بنابراین باید با ایمان بالایی، توسعه صادرات را دنبال کنیم.
وی خاطرنشان کرد: اگر بنا بر توسعه صادرات هست که هست، باید هر مانعی بر سر راه صادرات را برطرف کنیم و هر کاری که برای تقویت صادرات متصور است، انجام دهیم.
وی افزود: برخی از مشکلات موجود در این زمینه، مشکلات به‌حقی هستند، اما نباید این موارد را در مرزهای خود با صادرکنندگان تسویه کنیم و اگر کسی این کار ناصواب را انجام دهد باید مورد مواخذه قرار گیرد.
علیرضابیگی با اشاره به الزام صادرکنندگان به سپردن تعهد برای برگرداندن ارز به کشور، گفت: خوشبختانه با تدابیر دولت، این تعهد که هیچ ضرورتی هم نداشت، در حال ملغی شدن است و نشان می‌دهد که اراده لازم برای برطرف کردن مشکلات صادرکنندگان وجود دارد.
استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر ارتقای فرهنگ توسعه صادرات، اظهار داشت: صادرکنندگانی که با وجود همه سختی‌ها و مشقات و با ایمان و اعتقاد به کار و تلاش خود، چرخ تولید را در حرکت نگه داشته‌اند قهرمانان ملی هستند.
وی با ابراز امیدواری نسبت به روند رو به رشد صادرات در سایه سیاست‌های دولت، گفت: اقدامات دولت در حوزه دیپلماسی در جهت گشودن باب مفاهمه و تامین منافع جمهوری اسلامی امیدوارکننده است و در کنار این اقدامات، برنامه‌های اقتصادی دولت هم می‌تواند به افزایش سهم ایران در اقتصاد جهانی کمک کند.
علیرضابیگی با بیان اینکه اقتصاد در حوزه دیپلماسی و روابط بین‌الملل هم می‌تواند تاثیرگذار باشد، افزود: ما در استان آذربایجان شرقی، به واسطه قابلیت‌های اقتصادی، به حوزه سیاست هم کمک کردیم و نشان دادیم که اقتصاد، این قابلیت را دارد که در حوزه دیپلماسی اثرگذار باشد.
وی در این زمینه به برگزاری همایش اقتصادی و سرمایه‌گذاری آذربایجان شرقی در هامبورگ در سال ۸۹ اشاره کرد و افزود: همزمان با این نشست دو خبرنگار آلمانی در تبریز دستگیر شده بودند و ممکن بود این موضوع موجب تنش در روابط ایران و آلمان شود، اما اتاق بازرگانی تبریز با برگزاری نشست اقتصادی در هامبورگ، مانع از ایجاد تنش شد و توانستیم این موضوع را بدون چالش در روابط فیمابین و با حفظ منافع کشور مدیریت کنیم.
علیرضابیگی با بیان اینکه معتقدیم اگر میدان وسیع‌تری برای فعالان اقتصادی مهیا باشد می‌توانند تاثیرگذاری بیشتری هم داشته باشند، تصریح کرد: امروز گستره اثرگذاری آذربایجان شرقی را از آمریکای لاتین تا آسیای میانه و آفریقا شاهد هستیم و تلاش فعالان اقتصادی و صنعتی استان را در نقاط مختلف دنیا می‌بینیم.
وی افزود: این‌ها بخشی از قابلیت‌های ما در حوزه اقتصاد و صنعت است که دستاوردهای آن در توسعه و رونق استان و استفاده بهینه از امکانات مشهود است.
استاندار آذربایجان شرقی در ادامه به آمار صادرات استان در سال ۹۱ و شش ماهه نخست سال جاری اشاره کرد و گفت: این آمار به رغم کاهش صادرات در سطح ملی، افزایش قابل توجهی داشته که نشان دهنده نتیجه‌بخش بودن زیرساخت‌های ایجاد شده در این زمینه بوده است.
وی افزود: نگاه کار‌شناسانه به آمار صادرات استان نشان می‌دهد که ۷۰ درصد از صادرات ما، شامل محصولات تولیدی است که دارای ارزش افزوده بوده است.
علیرضابیگی خاطرنشان کرد: امروز نرم‌افزارهای صادرات از جمله منطقه آزاد تجاری و صنعتی و چهار منطقه ویژه اقتصادی، در آذربایجان شرقی مهیا شده و باید از این ظرفیت‌ها برای تحکیم صادرات به درستی استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه کارنامه باارزش آذربایجان شرقی در صادرات، حداقل توقع ما را تشکیل می‌دهد و باید با امکانات و قابلیت‌هایی که در اختیار داریم افق‌های بالاتری را دنبال کنیم، افزود: امروز اثرگذاری صادرات را در رونق اقتصادی و چرخش تولید در استان شاهدیم و باید از تمام کسانی که در این زمینه، دستاوردهای باارزشی در عرصه‌های ملی و استانی کسب کرده و مایه افتخار شدند سپاسگزاری می‌کنیم.
علیرضابیگی گفت: صادرکنندگان برگزیده، نماینده غیرت و تعهد فعالان اقتصادی آذربایجان شرقی هستند و باید سرآمد و سرمشق همه تولیدکنندگان باشند.
در این آیین از ۳۰ نفر از صادرکنندگان برگزیده استان در سال ۹۱ و شش ماهه نخست سال ۹۲ با اهدای تندیس یادبود و لوح سپاس تجلیل شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز