خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی جلفا:

زارعین جلفا ۷۰ تن بذور اصلاح شده گندم و جو دریافت می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۳۲۹

امسال همچنین ۲۳۵ تن کود اوره و۵۰ تن کود فسفاته در بین کشاورزان منطقه توزیع شده و درکنارآن، آموزش‌های ویژه کشاورزی با برپایی کلاس‌های ترویج برای افزایش و بهبود تولیدات زراعی به کشاورزان ارایه شده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان جلفا گفت: کشت پاییزه گندم و جو در سطح ۳ هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی زراعی این شهرستان، از نیمه دوم مهرماه آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا رضا عباسی در گفتگو با خبرنگاران افزود: از این میزان اراضی، یکهزار و ۸۰۰ هکتار به کشت آبی و یکهزار و ۵۰۰ هکتار نیز به کشت دیم اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: برای کشت پاییزه امسال، با مساعدت ها وحمایت های سازمان متبوع بیش از ۷۰ تن بذر اصلاح شده گندم و جو و بوجاری و ضدعفونی شده در اختیار بهره برداران منطقه قرار داده خواهد شد.

عباسی گفت: امسال همچنین ۲۳۵ تن کود اوره و۵۰ تن کود فسفاته در بین کشاورزان منطقه توزیع شده ودرکنارآن، آموزش های ویژه کشاورزی با برپایی کلاس های ترویج برای افزایش و بهبود تولیدات زراعی به کشاورزان ارایه شده و امید می رود تولید گندم وجو دراین شهرستان با توجه به تمهیدات به کارگرفته شده ازرشد کمی وکیفی قابل توجهی برخوردار شود.

مدیر جهادکشاورزی جلفا ادامه داد: به دلیل شرایط آب و هوایی معتدل شهرستان جلفا، کاشت گندم و جو پاییزه از نیمه دوم مهر ماه در این شهرستان آغاز و تا نیمه اول آذر ماه ادامه خواهد یافت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز