خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس:

با اجرای طرح انتزاع، نقش کشاورزان در سیاست‌گذاری‌ها بیشتر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۸۵۸

فروش خام محصولات کشاورزی دارای ارزش افزوده پایینی است، عمده محصولات کشاورزی توسط بهره برداران بایستی به صورت فرآوری شده عرضه و در واقع نبایستی محصولاتی همچون گندم به صورت گندم عرضه و فروخته شود بلکه پس از فرآوری به بازار عرضه شود.

ایلنا: نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی گفت: با اجرای طرح انتزاع وظایف بخش کشاورزی از وزارت صنعت، معدن و تجارت، نقش کشاورزان در سیاست گذاری‌های بخش کشاورزی بیشتر می‌شود.
به گزارش خبرنگار ایلنا غلامحسین شیری در گفتگو با خبرنگاران افزود: فروش خام محصولات کشاورزی دارای ارزش افزوده پایینی است، عمده محصولات کشاورزی توسط بهره برداران بایستی به صورت فرآوری شده عرضه و در واقع نبایستی محصولاتی همچون گندم به صورت گندم عرضه و فروخته شود بلکه پس از فرآوری به بازار عرضه شود.
وی با بیان اینکه با بیان اینکه اهمیت محصول استراتژیک گندم و جو و نقش بر‌تر منطقه هشترود و چاراویماق در تولید آن در سطح استان وکشور برکسی پوشیده نیست، افزود: به واسطه نبود صنایع فرآوری تقریبا تمامی این محصول برای فرآوری و سایر امور به دیگر نقاط استان و کشور منتقل می‌شود.
شیری با اظهار اینکه مرغوبیت زمین‌های حاصلخیز هشترود و محصول استراتژیک گندم می‌طلبد که صنایع پائین دستی برای تولیداتی نظیر آرد، ماکارونی، بیسکویت، نان صنعتی وغیره ایجاد تا مردم از ارزش افزوده فراوان آن بهره‌مند شوند گفت: ایجاد صنایع تبدیلی علاوه بر اشتغال زائی وکارآفرینی درسطح وسیع باعثخواهد شد که ارزش افزوده این کالابه زحمت کشان وکشاورزان سخت کوش بازگردد تا شاهد رشد وشکوفائی و توسعه همه جانبه و پایدار در منطقه باشیم.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، بابیان اینکه اقتصاد مقاومتی؛ نسخه شفابخش اقتصاد کشور است افزود: مقام معظم رهبری سال گذشته نسخه شفابخش اقتصاد مقاومتی را مطرح که دارای خصوصیاتی از جمله جلوگیری از هزینه‌های زائد، اتکا به توان داخلی، جلوگیری از واردات کالاهای بی‌رویه و لوکس و همچنین تخصیص منابع به طور هدفمند است.
وی با اشاره به اینکه ورود جدی مجلس و دولت در مسئله حمایت از بخش خصوصی که پتانسیل بالایی هم دارد، قطعاً در مسیر اقتصاد مقاومتی راه‌گشا است گفت: بسیاری از مشکلات اقتصادی به دست متخصصان و نخبگان اقتصادی کشور حل می‌شود چراکه در دوران ۸ سال دفاع مقدس تجربه خوبی در حل بحران‌های مختلف اقتصادی داشتیم.
شیری گفت: توسعه کشاورزی نیازمند پیروی از اقتصاد آگاهانه است و اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری یعنی اقتصاد آگاهانه و نه ریاضتی. خودکفایی درتولید محصولات استراتژیک در راستای اقتصاد مقاومتی ضروری بوده وبارعایت الگوی کشت واستفاده ازشیوه‌های مدرن دربخش کشاورزی علاوه برافزایش تولیدازهدر رفت محصول جلوگیری می‌شود.
وی خواستار تشکیل مرکز تحقیقاتی توسط تشکل‌های صنفی به منظور شناسایی آسیب‌ها و ارائه راهکارهای مناسب برای رفع مشکلات موجود شد و افزود: نظام‌های صنفی کارهای کشاورزی نبایستی به اتکای بودجه دولتی بنشینند چراکه اینکار نه تنها به نفع بخش کشاورزی که به ضرر آن است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز