خبرگزاری کار ایران

فرستنده‌های آنالوگ صدا وسیمای آذربایجان شرقی، به دیجیتال تبدیل شد

کد خبر : ۱۱۵۸۴۷

با تغییر کاربری هر یک از این فرستنده‌ها رقمی نزدیک به۲۵ میلیارد ریال صرفه جویی شده است.

ایلنا: فرستنده‌های تلویزیونی مرکز آذربایجان شرقی برای نخستین بار در کشور، برای سهولت دریافت شبکه‌های تلویزیونی فرستنده‌های پرقدرت آنالوگ، به دیجیتال تبدیل شد.
به گزارش ایلنا معاون امور استانهای سازمان صدا وسیما با اعلام این مطلب گفت: همکاران ما در فرستنده‌های تلویزیونی مرکز آذربایجان شرقی با یک فکر نو و طراحی جدید در حوزه مهندسی یک کار انقلابی و مهندسی جدیدی در این حوزه انجام دادند.
طهماسبی با بیان اینکه با تغییر کاربری هر یک از این فرستنده‌ها رقمی نزدیک به۲۵ میلیارد ریال صرفه جویی شده است، افزود: با توجه به شرایط سختی که ما برای وارد کردن فرستنده‌های تلویزیونی خارج از کشور داشتیم به دلیل تعدد شبکه‌هایی که در سالهای اخیر افزایش پیدا کرده بود و مخاطبین ما از سراسر ایران مطالبه دارند که هرچه زود‌تر بتوانند این شبکه‌ها را دریافت کنند.
وی افزود: خوشحالیم که امسال اعلام کنیم میانگین پوشش شبکه‌های تلویزیونی زمینی مستقل از ماهواره در حال حاضر ۷۰ درصد است.
نواداد مدیر کل صدا وسیمای مرکزآذربایجان شرقی نیز در این مورد گفت: امروز برای اولین بار در این ایستگاه این عملیات انجام شد و به صورت رسمی در شهرستانهای تبریز، شبستر، بستان آباد، سراب و هریس ۲۲ کانال رادیویی و۲۰کانال تلویزیونی را به صورت رسمی مورد بهره برداری دیجیتال قرار دادیم.
قربانی مدیر فرستنده‌های تلویزیونی صدا وسیمای مرکزآذربایجان شرقی نیز قدرت این فرستنده را ۳ کیلووات دیجیتال معادل ۱۰ کیلو وات آنالوگ اعلام کرد و گفت: به طور شبانه روز و به مدت یک سال این فرستنده زیر بار بوده و همه آزمایشات و امتحان‌های خود را با موفقیت سپری کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز