خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی:

تقاضای بسیار بالایی برای آموزش رشته‌های مختلف صنایع دستی در آذربایجان شرقی وجود دارد

کد خبر : ۱۱۵۶۹۸

آموزش رشته‌های سفال در آذربایجان شرقی از چند سال پیش تاکنون به صورت کامل به بخش خصوصی واگذار شده است.

ایلنا: مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: آموزش این اداره کل در راستای توانمند سازی این بخش‌ها در استان به بخش خصوصی واگذار شده است.
به گزارش خبرنگار ایلنا تراب محمدی که در بازدید معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور از موزه زنده سفال و انجمن دوستداران سفال استان آذربایجان شرقی سخن می‌گفت یادآور شد: آموزش رشته‌های سفال در آذربایجان شرقی از چند سال پیش تاکنون به صورت کامل به بخش خصوصی واگذار شده است.
تراب محمدی افزود: موزه زنده سفال و انجمن دوستدارن سفال استان به عنوان یکی از فعال‌ترین انجمن‌های این رشته آموزش رشته‌های مرتبط با سفالگری را زیر نظر اداره کل میراثفرهنگی استان به عهده دارد.
وی با اشاره به تقاضای بسیار بالای آموزش رشته‌های مختلف صنایع دستی در استان خاطرنشان کرد: تقاضای فراوانی که برای یادگیری رشته‌های مختلف صنایع دستی در استان وجود دارد باعثشده تعداد آموزشگاه‌های موجود برای این علاقمندان کافی نبوده و افزایش تعداد و رشته‌های آموزش داده شده در شهرستان‌ها در دستور کار قرار بگیرد.
محمدی همچنین احیای رشته‌های صنایع دستی منسوخ و فراموش شده را از دیگر اقداماتی خواند که منجر به گسترده‌تر شدن رشته‌های آموزشی مورد تقاضا در استان شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز