خبرگزاری کار ایران

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور:

مراکز آموزش عالی از ظرفیت انجمن‌های صنایع دستی آذربایجان شرقی برای آموزش بهره‌مند می‌شوند

کد خبر : ۱۱۵۶۷۶

انجمن‌های صنایع دستی ظرفیتی دارند که مراکز علمی می‌توانند با برقراری ارتباط دو طرفه با آن‌ها آموزش حرفه‌های صنایع دستی را کاربردی‌تر و غنی‌تر کنند.

ایلنا: معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور خبر داد: مراکز آموزش عالی از ظرفیت انجمن‌های صنایع دستی آذربایجان شرقی برای آموزش بهره‌مند می‌شوند.
به گزارش خبرنگار ایلنا بهمن نامور مطلق در بازدید از موزه زنده سفال و انجمن دوستداران سفال استان آذربایجان شرقی، گفت: انجمن‌های صنایع دستی ظرفیتی دارند که مراکز علمی می‌توانند با برقراری ارتباط دو طرفه با آن‌ها آموزش حرفه‌های صنایع دستی را کاربردی‌تر و غنی‌تر کنند.
وی با تاکید بر لزوم حمایت از سمن‌ها و انجمن‌های صنایع دستی و هنرمندان فعال در آن‌ها، وجود موزه زنده سفال و فعالیت انجمن دوستداران سفال آذربایجان شرقی در تبریز را با توجه به خدمات ارائه شده در این ساختمان همچون تولید، فروش و نمایش موزه‌ای یک امتیاز بزرگ برای صنایع دستی سفال این استان توصیف کرد.
نامور مطلق با بیان اینکه در این انجمن آموزش سفالگری به صورت تعلیمی و علمی است، از احیای رشته‌های سفالگری همچون نقاشی روی سفال در آذربایجان شرقی توسط اداره کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تقدیر کرد.
معاون صنایع دستی کشور همچنین ضمن مثبت ارزیابی کردن روند افزایش کمی و کیفی رشته‌های آموزشی صنایع دستی در آذربایجان شرقی طی چند سال اخیر، خواستار توسعه آموزشگاه‌های صنایع دستی به ویژه در شهرستان‌های دارای ظرفیت بالای این استان شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز