خبرگزاری کار ایران

رئیس موسسه تحقیقات دیم کشور:

افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی با تعامل بخش تحقیق با تولید محقق می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۶۵۸

تاریخ کشت از مهم‌ترین عوامل افزایش عملکرد در واحد سطح است که در صورت رعایت نشدن نیز باعثکاهش کمی و کیفی محصولات کشاورزی می‌شود.

ایلنا: رئیس موسسه تحقیقات دیم کشور گفت: همکاری بین بخش تحقیقات با بخش کشاورزی از جمله در حوزه ترویج و زراعت، نقش مهمی در انتقال یافته‌های علمی و افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی دارد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالعلی غفاری در گفتگو با خبرنگاران افزود: محققان موسسه تحقیقات دیم کشور ارتباط خوب و مستمری با محققان بین المللی دارند و تمام دستور العمل‌های صادر شده در زمینه کشاورزی به روز بوده و کار‌شناسان با اطمینان کامل از بازده آن‌ها می‌توانند دستاوردهای تحقیقاتی و دستور العمل‌ها را به بهره برداران منتقل کنند.
وی با اشاره به عوامل تاثیر گذار در کشت پاییزه اظهار کرد: تاریخ کشت از مهم‌ترین عوامل افزایش عملکرد در واحد سطح است که در صورت رعایت نشدن نیز باعثکاهش کمی و کیفی محصولات کشاورزی می‌شود.
غفاری ادامه داد: استفاده از بذرهای اصلاح شده و ارقام پربازده و مقاوم در برابر تغییرات اقلیمی، نوع بذر پاشی، مدیریت مناسب زراعی، مقابله با آفات و امراض نیز از جمله سایر عوامل تاثیر گذار در میزان محصول تولیدی است.
وی گفت: در صورت عدم دسترسی به کود کافی و نیز عدم مبارزه با علف‌های هرز و رابطه ضعیف تحقیقات و ترویج با بخش اجرا، از عوامل قهری در کاهش تولید در واحد سطح است.
غفاری با اشاره به نقش تناوب زراعی در کشت محصولات کشاورزی گفت: عدم رعایت تناوب در کشت موجب بروز طغیان آفات و بیماری‌های گیاهی می‌شود.
وی با توصیه کشاورزان به مصرف کود در کشت پاییزه گفت: مصرف کود‌های پاییزه موجب می‌شود تا عملکرد در واحد سطح افزایش یابد و عدم مصرف آن موجب کاهش میزان تولید به میزان ۵۰ درصد می‌شود.
غفاری خاطرنشان کرد: تولیدی ارقام جدید بذر‌ها در کشور متناسب با اقلیم هر منطقه از اهداف مهم موسسه تحقیقات دیم است که به نحو مطلوبی در حال تحقق است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز