خبرگزاری کار ایران

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی:

شوراهای دانش اموزی یکی از اساسی‌ترین بستر‌های قانون‌گرایی است

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۳۲۶

همزمان با سراسر کشور شانزدهمین دوره انتخابات شورای دانش آموزی در کلیه مدارس استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

ایلنا: مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی شوراهای دانش آموزی را یکی از اساسی‌ترین بسترهای مناسب در جهت قانون گرایی عنوان کرد.
به گزارش ایلنا فیروز رضایی که در مراسم شانزدهمین دوره انتخابات شورای دانش آموزی سخن می‌گفت این تشکل را یکی از اساسی‌ترین مراحل مشارکت جویی در سنین نوجوانی و جوانی در امورات مدرسه و امورات مربوط به خود دانست و آن را تمرینی برای بالا بردن مهارت‌های فردی و اجتماعی٫توان گفتگو و قانون گرایی ذکر کرد.
وی گفت: می‌دانیم که جوامع بشری بر مبنای تتبعشان از قوانین و میزان قانون گرایی و بر مبنای تعالی قوانین در بین آن‌ها ایجاد شده است. هر جامعه‌ای که قوانین خوبی را وضع کند و یا به قانون محکم و انسانی و برگرفته از نیازهای وجودی و فطری بشر دسترسی پیدا کند قانون عالی تری خواهد داشت و هرچه به این قوانین پایبند‌تر باشند اینجامعه را مدنی‌تر از تمام جوامع می‌توان در نظر گرفت.
رضایی بر این مبنا تصریح کرد تمام جوامع بشری این مراحل قانون مداری را داشتند حتی جوامع اولیه نیز قانونی را بین خودشان داشتند مثل قوانین ابتدایی قومی و قبیله‌ای و کدخدایی٫زیرا که انسان ذاتا اجتماعی و مدنی‌زاده شده است و نمی‌تواند فردی زندگی کند.
مدیر کل اموزش و پرورش آذربایجان شرقی اظهار داشت: بشر در طول زمان قوانین را تکامل بخشیده است و از مرحله ایتدایی به مراحل بالا‌تر راه پیدا کرده است و هرچه این قانون عمیق‌تر و قوی‌تر و متعالیتر باشد جامعه هم پخته‌تر و جامع‌تر و از هر جهت بهتر خواهد بود بر همین مبنا است که جوامعی که قوانین خود را از وحی و خالق بشر و هستی برگرفته‌اند٫عالی ترین‌اند ولی این مهم نیز برای خود شروطی را بدنبال دارد و ان قانون گرایی و پایبندی به قانون است و در صورت عملی شدن جامعه را کامل‌ترین اجتماعات بشری خواهد کرد.
رضایی در همین راستا ایران عزیزمان را در کل دنیا بی‌نظیر برشمرد و امید آن را داشت که با ایستادگی و صبر و حوصله و قانون ناگزیری این مطلب را به حد اعلاء برسانیم.
رضایی شوراهای دانش اموزی و هر نهاد گفت‌و‌گو محور را کمک و تمرین و ابزاری برای قانون مداری دانست و گفت: شوراهای دانش آموزی یکی از اساسی‌ترین بسترهای مناسب در جهت قانون گرایی است و طبق سخنان ریاست جمهوری در عمل نیز باید اثبات شود تا اثر خود را داشته باشد چرا که انتخابات ریاست جمهوری امسال بهترین نوع قانون مداری بود.
وی با محور قرار دادن قانون مداری در مقابل قانون گریزی اشاره به عملکرد عده‌ای بعد از واقعه غدیر خم کرد و ادامه داد ولایت مداری غیر از تجارت و بارگانی است و اینکه عده‌ای زیاد به خاطر منافع شخصی خود قوانین را زیر پا گذاشتند و قانون را نقص کردند بر خلاف قانون مداری و ولایت مداری بود.
مدیر کل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: همه انسان‌ها دارای حق و حقوق هستند و قانون نیز باید در بستر مناسب اجرا شود و عملکرد ما نشان می‌دهد که دارای جامعه مدنی برگرفته از قوانین وحی هستیم و باید همه ساله گام به گام بیشتر از سال‌های دیگر به سوی کمال حرکت کنیم.
لازم به ذکر است همزمان با سراسر کشور شانزدهمین دوره انتخابات شورای دانش آموزی در کلیه مدارس استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز