خبرگزاری کار ایران

امیدفر خبرداد؛

کاهش محسوس دمای آذربایجان شرقی

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۷۴۴۸

رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه سامانه جدید بارشی از امروز شنبه ‌وارد استان می‌شود، گفت: دمای هوا نیز به طور محسوسی کاهش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، محمد امیدفر در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت آب و هوای آذربایجان شرقی اظهار کرد: بررسی آخرین اطلاعات و نقشه‌های هواشناسی، عبور امواج ناپایدار سطوح میانی جو طی امروز و فردا و دو سامانه‌ ناپایدار بارشی را نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: برای امروز اغلب بارش پراکنده باران در برخی نواحی استان پیش‌بینی می‌شود، اما در روزهای یکشنبه و دوشنبه جوی نسبتاً آرام حاکم خواهد بود.

امیدفر افزود: از روز سه‌شنبه تا اوایل پنجشنبه نفوذ سامانه‌ بارشی استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و موجب ناپایداری، کاهش دما و بارش باران و برف در ارتفاعات و مناطق سردسیر استان خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای روز پنجشنبه جوی نسبتا آرام پیش‌بینی می‌شود، گفت: اما از روز جمعه تا اوایل هفته‌ آینده، سامانه‌ بارشی دیگری وارد استان شده و سبب بارش باران و برف می‌شود.

امیدفر خاطرنشان کرد: سامانه‌های بارشی اغلب نیمه شمالی و شرقی استان و بویژه شهرستان ورزقان را تحت تاثیر قرار می‌دهند و از روز سه‌شنبه کاهش پنج الی ۱۰ درجه‌ای دما نیز پیش‌بینی می‌شود که البته میزان آن در نیمه شمالی استان بیشتر از ۱۰ درجه خواهد بود.

وی در مورد حداکثر و حداقل دمای تبریز گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته، حداکثر و حداقل دمای تبریز به ترتیب ۱۹ و هفت درجه‌ سانتیگراد بود و دمای فعلی نیز ۱۴ درجه است که نسبت به دیروز یک درجه افزایش یافته است.

رییس گروه پیش‌بینی اداره‌ کل هواشناسی آذربایجان شرقی در رابطه با سردترین و گرم‌ترین شهر استان اظهار کرد: گرم‌ترین و سردترین شهرهای استان به ترتیب جلفا با ۲۲ درجه بالای صفر و ورزقان با چهار درجه زیر صفر گزارش شده‌ است.

آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز