خبرگزاری کار ایران

نماینده تعاونی‌های مصرف کارگری استان:

۴۰ درصد تعاونی‌های مصرف کارگری در آذربایجان شرقی تعطیل‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۶۷۴

«تعاونی‌ها در صورتی می‌توانند در مقابل هرج و مرج اقتصادی مقاومت کنند که دولت از آن‌ها حمایت کند. / وجود تعاونی‌ها باعثمی‌شود تا سایر مراکز توزیع کالا مجبور به کاهش قیمت شوند.»

نماینده تعاونی‌های مصرف کارگری استان آذربایجان شرقی معتقد است ادغام وزارت تعاون با وزارت کار و رفاه اجتماعی ظلم به تعاونی‌ها بود.

به گزارش ایلنا، «کریم صادق‌زاده» که در نشست مدیران تعاونی‌های مصرف کارگران استان آذربایجان‌شرقی سخن می‌گفت، اظهار داشت: وجود تعاونی‌ها باعثمی‌شود تا سایر مراکز توزیع کالا مجبور به کاهش قیمت شوند.

صادق‌زاده تامین مایحتاج مردم به ویژه جامعه کارگری و توزیع آن را وظیفه اصلی اتحادیه امکان و تعاونی‌های مصرف عنوان کرد و گفت: فعالان تعاونیهای مصرف باید ارائه خدمات بهینه برای اعضای خود را با برنامه ریزی دقیق، صحیح و اصولی پیش ببرند.

وی به وجود ۱۰۰ تعاونی مصرف کارگری در آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: ۶۰ مورد این تعاونی‌ها فعال و ۴۰ مورد در استان غیرفعال‌اند.

صادقزاده تأکید کرد: تعاونی‌ها در صورتی می‌توانند در مقابل هرج و مرج اقتصادی مقاومت کنند که دولت از آن‌ها حمایت کند.

وی افزود: ما انتظار داریم که بخش تعاون با سیاست‌ها و برنامه‌های خود پیش رود و از پیکره بخش کار و رفاه اجتماعی خارج شود.

او با اشاره به ماده ۱۳۳ قانون مالیات‌های مستقیم که در آن تعاونی‌های مصرف معاف از مالیات هستند گفت: متاسفانه اخذ مالیات ارزش افزوده از تعاونی‌ها یکی از مشکلات عمده برای تعاونی‌ها شده است.

وی همچنین با تاکید به اینکه اتحادیه امکان در جامعه نقش مهمی را در تامین نیازهای کارگران ایفا می‌کند گفت: اتحاد و یکپارچگی رمز موفقیت اتحادیه امکان در سطح کشور و پیروزی بر مشکلات و بحران اقتصادی کشور است.

گفتنی است، نشست مدیران تعاونی‌های مصرف کارگران استان آذربایجان شرقی با حضور کریم صادقزاده و علی اصغر اکبری نمایندگان تعاونی‌های مصرف کارگری آذربایجان شرقی، مدیرعامل شرکت پگاه آذربایجان شرقی، سرپرست و معاونت اتحادیه امکان استان برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز