خبرگزاری کار ایران

معاون اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی:

سواد جسمی حرکتی در جوامع حرف اول ترقی و توسعه را می‌زند

کد خبر : ۱۱۴۶۶۰

به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش مراسم نکوداشتی در هنرستان تربیت بدنی باحضور مسئولین استانی و ناحیه ۳ آموزش و پرورش تبریز برگزار شد.

ایلنا: معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی تأکید کرد: سواد جسمی حرکتی در جوامع حرف اول ترقی و توسعه را می‌زند.
به گزارش خبرنگار ایلنا رسول صادقی که در آیین گرامیداشت هفته تربیب بدنی و ورزش در هنرستان تربیت بدنی ناحیه ۳ تبریز سخن می‌گفت با اشاره به اهمیت و ضرورت برنامه‌های ورزشی و سلامت در مدارس و به دنبال آن رشد و توسعه جامعه گفت: رویکرد کنونی اغلب جوامع پیشرفته توجه جدی و اکید به سواد جسمی و حرکتی در راستای تربیت تن و روان سالم است چرا که همگان بر این امر واقف شده‌اند که بدون داشتن جسم و روان سالم انسان قدرت تفکر و خلاقیت را آنطور که باید و شاید نخواهد داشت.
وی تصریح کرد: آموزش و پرورش ما نیز توجه ویژه‌ای به این مقوله دارد و در این راستا حوزه تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش بر تقویت حرکات بنیادی دانش آموزان با توجه به زندگی ماشینی توجه جدی داشته و برنامه‌های مدونی در این خصوص انجام داده است
صادقی افزود: ما در بخش تربیت بدنی و سلامت از سالهای گذشته طرح‌ها و برنامه‌های متنوعی را در دستور کار داشته و اجرا می‌کنیم طرح‌های ژیمناستیک – شنا – طناب زنی – پینک پونگ – دو و میدانی و همچنین مدارس تخصصی ورزش در دوره‌های ابتدایی از برنامه‌های ارزشمند و شاخص آموزش و پرورش بودند که امید است در آینده شاهد نتایج ارزشمند این طرح‌ها در بخش‌های ورزش مدارس و حتی ورزش قهرمانی و ملی باشیم.
همین گزارش حاکی است در ادامه ضمن اجرای برنامه متنوع و حرکات هماهنگ و گروهی ورزشی توسط دانش آموزان از هنر جو زهرا خسرو شاهی قهرمان دوچرخه سواری آسیا و سحر کرد اوغلی بازیکن تیم ملی نوجوان ایران و همچنین سایر تلاشگران حوزه تربیت بدنی و سلامت با اعطاء لوح سپاس و هدایایی به رسم یادبود قدردانی شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز