خبرگزاری کار ایران

امروز چندین مانور امداد در شهرستان‌های استان آذربایجان شرقی برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۶۱۰

برکزاری مانور بزرگ امداد و نجات و آمادگی در برابر زلزله با پیش فرض وقوع زلزله فرضی ۷.۳ ریشتری درکلانشهر تبریز، مانور زلزله درروستاهای شهرستان جلفا، مانور فرضی زلزله در مهد کودک‌های جلفا و مانورزلزله در مدارس شهرستان شبستر از آن جمله بودند.

ایلنا: امروز به مناسبت هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی و برای آمادگی و افزایش توانمندی درسوانح و حوادثچندین مانور امداد و نجات در شهرستان‌های استان آذربایجان شرقی برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا برکزاری مانور بزرگ امداد و نجات و آمادگی در برابر زلزله با پیش فرض وقوع زلزله فرضی ۷.۳ ریشتری کلانشهر تبریز از آن جمله بود.
این مانور با حضور کارگروه‌های دخیل در مدیریت بحران کلانشهر تبریز و نیز گروه‌ها و اکیپ‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمراستان اذربایجان شرقی، با مدیریت و هدایت مانیتورینگ شهرداری تبریز به طور همزمان در ده نقطه تبریز: درکلانشهر تبریز، برگزار شد.
در این مانور که بصورت مانیتورینگ از اتاق بحران وعملیات شهرداری تبریزهدایت می‌شد فرماندار تبریز به عنوان مدیر بحران شهرستان، سرپرست شهرداری به عنوان مسوول کارگروه‌های سه گانه اطفاء حریق، آواربرداری و تغسیل و تدفین اموات، نیروهای امدادی وتیمهای مختلف جمعیت هلال احمر استان آذربایجانشرقی وشعب تابعه اعم از تیمهای ترابری، آنست، جستجو ونجات، اسکان اضطراری، مخابرات، ترابری معاونت امداد ونجات جمعیت هلال احمر استان، آتش نشانی تبریز، اورژانس، سازمان‌های آب، برق، گاز، مخابرات، نیروی انتظامی، صدا و سیما، بنیاد مسکن مرکز بهداشت تبریز و تمامی دستگاه‌ها و کارگروه‌های عضو ستاد بحران شهرستان حضورداشتند.
۱۰ نقطه شهری تبریزکه مانوردر آن‌ها همزمان به اجرا در آمد شامل: پارک مسافر شمس، مجموعه رفاهی تفریحی ائل گلی، پارک مشروطه، الغدیر، مولانا، پارک آخمقیه، باغ گلستان، پارک ارم و پارک عباس میرزا و ساختمان شهرداری تبریزبود.
در ادامه مانور اکیپ‌های اعزامی جمعیت هلال احمراز شهرهای معین نیز به جمع گروه‌ها و اکیپ‌های دخیل در مانور پیوستند.
واحدهای عملیاتی و امدادی آتش نشانی و خدمات ایمنی تبریز نیز با حضور در مناطق زلزله زده علاوه بر انجام عملیات اطفاء حریق به امداد رسانی و نجات حادثه دیدگان پرداختند.
تیم‌های اورژانس نیز با انتقال سریع و به موقع مصدومان به بیمارستان صحرائی سهم ویژه‌ای در برگزاری موفق این مانور داشتند.
تلاش برای اسکان موقت و اضطراری زلزله زدگان از دیگر بخش‌های برگزاری این مانور بود که با اقدام به موقع اکیپ‌های جمعیت هلال احمر استان به انجام رسید.
عملیات هلیبورد هوایی توسط بالگردهای هلال احمر استان به منظور نجات گرفتارشدگان در سیل، نجات حادثه دیدگان در آتش سوزی‌های ناشی از انفجار لوله‌های گاز، پدافند غیرعامل، آواربرداری و تخلیه مناطق زلزله زده و عملیات نجات گرفتارشدگان در ساختمان‌های بلند مرتبه از دیگر بخش‌های این مانور بزرگ بود.
برگزاری مانور زلزله در روستاهای شهرستان جلفا
همچنین امدادگران فعال شهرستان جلفا اقدام به برگزاری مانور زلزله درروستاهای این شهرستان نمودند.
به گفته رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان جلفا امدادگران شهرستان به مناسبت هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی و برای آمادگی و افزایش توانمندی درسوانح و حوادثمانور زلزله و اسکان اضطراری را برگزار نمودند.
امان اله غلامی افزود: در این مانورکه با همکاری نیروی انتظامی، اورژانس و آتش نشانی برگزار گردید امدادگران پس از به صدا در آوردن آژیروارد محل حادثه شده و بعد از‌‌ رها سازی مصدومین اقدام به انتقال آسیب دیدگان به مراکز درمانی و بیمارستان صحرایی مستقر در منطقه نموده و با برپایی چادر‌های اسکان به ارائه خدمات به دیگر افراد در منطقه پرداختند
برگزاری مانورزلزله در مدارس شهرستان شبستر
بر پایه همین گزارش مانور زلزله نیز در مدارس شهرستان شبستربرگزار شد.
به گفته رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان شبستر امدادگران و غنچه‌های پیشاهنگ هلال اقدام به برگزاری این مانوز زلزله به مناسبت هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی در مدارس شهرستان نمودند.
رحیم رحیمی افزود: در این مانور که با هدف آشنایی و آمادگی دانش آموزان برگزار گردید چگونگی استقرارو ایستادن در زمان زلزله به دانش آموزان آموزش داده شد.
برگزاری مانور فرضی زلزله در مهد کودک‌های جلفا
همچنین امدادگران و جوانان جمعیت هلال احمر شهرستان جلفا اقدام به برگزاری مانور فرضی زلزله در مهد کودک‌های جلفا نمودند.
به گفته رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان جلفا این مانور به مناسبت روز جهانی کودک و هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی مانور زلزله در مهدکودک قصر شادی و شکوفه‌های شادی این شهرستان انجام شد.
امان اله غلامی افزود: امدادگران در این مانور فرضی بعد از تخلیه مهدکودک اقدام به ارائه کمک‌های اولیه برای مصدومین فرضی زلزله نموده و همچنین با برپایی چادر امدادی نسبت به اسکان آسیب دیدگان از زلزله پرداختند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز