خبرگزاری کار ایران

فرماندار کلیبر:

علوفه احشام عشایر، با ذرت علوفه‌ای تولیدی در پایاب سدارسباران تامین شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۴۲۸

یکی از دغدغه‌های اصلی کشاورزان و عشایر منطقه، حضور واسطه‌ها برای خرید تولیدات کشاورزی است.

ایلنا: فرماندار شهرستان کلیبر گفت: ۸۵۰ هکتار از اراضی پایاب سد ارسباران در کشت دوم سالجاری زیر کشت ذرت علوفه‌ای رفته بود.
به گزارش خبرنگار ایلنا عبداله اصغرپور در بازدید از پایاب سد ارسباران کلیبر، با بیان اینکه یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی زراعی شهرستان کلیبر در پایاب این سد قرار گرفته است گفت: درسال جاری میزان تولید محصولات کشاورزی در شهرستان کلیبر افزایش چشمگیری داشته و براساس پیش بینی‌های به عمل آمده توسط مدیریت جهادکشاورزی شهرستان، تولید ذرت علوفه‌ای در هر هکتار بطور میانگین ۲۵ تن گزارش شده است.
وی با اشاره به اینکه امسال ۲۰ هزار تن ذرت علوفه‌ای در این منطقه برداشت می‌شود افزود: میزان محصول تولیدی این شهرستان، علاوه بر تامین علوفه مورد نیاز عشایر منطقه، می‌تواند بخشی از نیاز شهرستان‌های همجوار را نیز برآورده نماید.
فرماندار شهرستان کلیبر با تاکید به اینکه یکی از دغدغه‌های اصلی کشاورزان و عشایر منطقه، حضور واسطه‌ها برای خرید تولیدات کشاورزی می‌باشد، ادامه داد: باید راهکارهای مناسبی برای عدم نزول نرخ ذرت علوفه‌ای و کاهش فعالیت واسطه‌ها درحوزه کشاورزی منطقه تدوین و دراین راستا تعامل بهره برداران بخش کشاورزی و کار‌شناسان جهادکشاورزی شهرستان و در کنار آن توسعه سطح آموزش‌های لازم برای محقق نمودن افزایش راندمان تولید و نحوه بازاریابی و فروش می‌تواند نقش ارزنده‌ای در کاهش دخالت واسطه‌ها در روند بازار محصولات ایفا نماید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز