خبرگزاری کار ایران

بخشدار مرکزی جلفا:

کارکرد مجموع آب روستا تا ۵۰ درصد اختلاف با منازل نشان می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۹۲۳

ذخایر آب‌های زیرزمینی روستا‌ها روبه کاهش است. / آموزش و فرهنگ سازی در مصرف آب در روستا‌ها ضروری است.

ایلنا: بخشدار مرکزی جلفا گفت: آموزش و فرهنگ سازی در زمینه مصرف بهینه آب شرب در روستا‌ها امری ضروری و نیاز امروزی کشور است.
به گزارش خبرنگار ایلنا جعفر آقایی روز شنبه در همایش کمیته پیمایش انشعابات روستایی این شهرستان اظهار داشت: ذخایر آب‌های زیرزمینی روبه کاهش بوده و تنها راه برون رفت از بحران کم آبی تغییر الگوی مصرف در روستاهاست.
وی افزود: در برخی از روستا‌ها بسیاری از اهالی با روش‌های سنتی از آب شرب برای آبیاری مزارع و کشت زار‌ها استفاده می‌کنند که باید با آن مقابله شود.
آقایی از رسانه‌ها به خصوص رسانه ملی خواست در این زمینه فرهنگ سازی کرده و مردم را با راههای صحیح استفاده از آب آشنا سازند.
بخشدار مرکزی جلفا در این خصوص بر نقش شورا‌ها و دهیاران اشاره کرد و از آنان خواست با تبیین مشکلات کم آبی و بی‌آبی روستاییان را از عواقب آن آگاه سازند.
آقایی از مسوولان آب و فاضلاب روستایی نیز خواست با اصلاح و بهینه سازی خطوط انتقال آب در روستا‌ها از هدر رفت آب شرب جلوگیری کرده و در رساندن آب سالم به منازل روستاییان تلاش کنند.
وی اظهار کرد: متاسفانه در برخی روستا‌ها کارکرد مجموع روستا با کارکرد کنتور منازل همخوانی نداشته و ۳۰ الی ۵۰ درصد اختلاف کارکرد مشاهده می‌شود.
آقایی از آبداران روستا‌ها خواست با دقت و صحت کامل کارکرد کنتور روستاییان را کنترل و نسبت به اخذ بهای واقعی آب مصرفی اقدام کنند.
همایش مشترک کمیته انشعابات روستایی آذربایجان شرقی و کمیته مربوطه شهرستان جلفا با هدف بررسی نحوه آبرسانی به منازل و شناسایی مشترکین کم مصرف و پرمصرف و متخلف به صورت پایلوت در روستای سیلگرد این شهرستان برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز