خبرگزاری کار ایران

عضو مجلس خبرگان رهبری:

برای تسلط بانوان طلبه به نیازهای علمی روز برنامه‌ریزی شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۹۱۸

زنان نقش راهبردی و اصلی در پیشبرد مسائل فرهنگی جامعه دارند. / برخی تکریم‌ها موجب کوچک شمردن زنان می‌شود.

ایلنا: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: بانوان و زنان طلبه می‌توانند حقیقت اسلام را از تربیت فرزندان و در سطح خانواده تا محیط‌‌های مختلف جامعه گسترش دهند.
به گزارش خبرنگار ایلنا آیت الله دکتر هاشم‌زاده هریسی در حاشیه بازدید از حوزه علمیه فاطمیه خواهران شهر جلفا با اشاره به اهمیت نقش بانوان و زنان در مسائل تربیتی جامعه افزود: زنان نقش راهبردی و اصلی در پیشبرد مسائل فرهنگی جامعه دارند و داشتن یک جامعه پویا نیازمند توجه ویژه به امور بانوان است و حوزه‌های علمیه خواهران تمی تواند در این زمینه به ایفای نقش بپردازد.
وی حوزه‌های علمیه را در کشور مرکز علم، تحصیل و تهذیب بر شمرد و گفت: تحصیل علم و تحقیق از بارز‌ترین مشخصه‌های حوزه‌های علمیه است و در کنار آن تهذیب و تزکیه نفس می‌تواند انسان را به افق‌های مادی و معنوی اوج دهد.
این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه اولین ثمره علم برای زنان طلبه حفظ عفت و عصمت در آنان می‌باشد با بیان اینکه علم تنها کافی نیست و باید با عمل همراه شود افزود: با توجه به جمعیت ۵۰ درصدی بانوان در جامعه و نیازهای این قشر به یادگیری علوم اسلامی، گسترش حوزه‌های علمیه خواهران و تربیت کار‌شناسان دینی خواهر باید در دستور کار مدیران حوزه‌های علمیه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی هویت دادن به زنان برای ایفای نقش در جامعه است افزود: در این راستا وظایف حوزه‌های علمیه خواهران بسیار مهم و راهبردی است.
آیت الله هاشم‌زاده هریسی ادامه داد: ارائه تعریفی درست و مناسب از حوزه‌های علمیه خواهران و تعیین اهداف آن، تهیه و تدوین چشم انداز علمی این حوزه‌ها، ایجاد رشته‌های تخصصی، شناسایی ضرورت‌های زمان و مکان و برنامه‌ریزی برای تسلط بانوان طلبه به نیازهای روز، نظارت بر فعالیت‌های علمی بانوان طلبه، ایجاد بستر مناسب برای بالا رفتن سطح علمی، گسترش فضای پژوهش و جلوگیری از انجام فعالیت‌های موازی تنها بخشی از بایسته‌هایی است که بایستی مدیران مدارس علمیه خواهران به آن اهمیت دهند.
وی درباره تکریم حقوق زنان نیز گفت: احادیثبسیاری در اکرام زنان وجود دارد از جمله می‌توان به این حدیثاشاره کرد که «زن‌ها را گرامی ندارند مگر انسان‌های بزرگوار و زنان را حقیر نمی‌کنند مگر انسان‌های کوچک» این حدیثبه درستی بیانگر مقام زن است. اگر ما بخواهیم به حرمت زن معنا و مفهوم دهیم باید آن را وارد عرصه‌ سیاسی، حقوقی، اجتماعی و… کنیم. علاوه بر این باید به راه تکریم زن توجه داشته باشیم برای اینکه گاهی اوقات تکریم‌هایی انجام می‌شود که موجب کوچک شمردن زنان می‌شود.
عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: متأسفانه امروزه تعریف و تمجیدهای لفظی جامعه‌ ما را فراگرفته که نشان‌دهنده‌ بازی با الفاظ است این مطلب درمورد زنان نیز صدق می‌کند این در حالی است که ما در کشوری اسلامی زندگی می‌کنیم که باید همه‌چیز از حقیقت سرچشمه گیرد.
آیت الله هاشم‌زاده هریسی همچنین به اثر جدید خود بنام آیات زن در قرآن اشاره نموده و افزود: اخیراً همه آیات مربوط به حقوق زن در قرآن، گروه بندی آیات، شناسایی آیات زنان نامدار در قرآن، آیات احکام زنان(حقوق و فقه بانوان در قرآن) و نشان‌ها و الواح طلایی حقوق زن در قرآن را در قالب ۴۰ لوح طلائی حقوقی در قالب کتابی عرضه داشته‌ام.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز