خبرگزاری کار ایران

معاون جهادکشاورزی آذربایجان شرقی:

قیمت جوجه یک‌روزه در هفته اخیر در آذربایجان شرقی افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۸۶۳

کمبودی بابت تأمین مرغ آذربایجان شرقی در ماه محرم متصور نیست. / میزان جوجه ریزی در شهریورماه و مهر ماه سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

ایلنا: معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: کمبودی بابت تامین گوشت مرغ درماه محرم وجود ندارد و با افزایش تولید گوشت مرغ و ذخیره‌سازی آن، افزایش تقاضا تاثیرچندانی بر قیمت‌ها نخواهد داشت.
به گزارش خبرنگار ایلنا غفورعبدالهی در نشست شورای مدیران سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی، با بیان اینکه میزان جوجه ریزی در شهریورماه و مهر ماه سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش یافته است گفت: در صورت عدم توازن تولید و مصرف، مرغ ذخیره‌سازی شده توسط شرکت پشتیبانی امور دام استان به بازار مصرف تزریق خواهد شد تا کمبودی در بازار بروز ننماید.
وی با اشاره به جوجه ریزی بیش از ۲ میلیون و۸۰۰ هزار قطعه درشهریور ماه سال جاری افزود: افزایش تقاضا در ماه محرم تأثیری در تامین گوشت مرغ مورد نیاز استان نخواهد گذاشت.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به روند مطلوب تولید مرغ گوشتی و همچنین کشتار روزانه مرغ در آذربایجان شرقی اضافه کرد: در حال حاضر روزانه ۱۸۰ تا ۱۹۰ تن مرغ در کشتارگاه‌های صنعتی طیور استان کشتار و روانه بازار مصرف می‌شود.
عبدالهی بابیان اینکه قیمت مرغ زنده آماده کشتار در درب مرغداری‌ها، از قرار هرکیلو گرم۴۸۰۰ تومان می‌باشد افزود: باید گفت قیمت مرغ در یک هفته اخیر در مراکز خرده فروشی از ۷۱۰۰ تومان الی ۷۲۰۰ تومان در نوسان بوده است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان به افزایش قیمت جوجه یک‌روزه در هفته اخیر اشاره کرد و گفت: افزایش جوجه ریزی در روزهای اخیر موجب افزایش قیمت جوجه یک روزه شده است.
وی با اشاره به اینکه اگر ارز تک نرخی به موقع تخصیص یابد قیمت نهاده‌ها نیز ثابت خواهد ماند افزود: در صورت تثبیت قیمت نهاده‌ها، پیش بینی می‌شود قیمت مرغ آماده طبخ حداکثر ۷۲۰۰۰ ریال الی۷۵۰۰۰ریال در بازار مصرف ثابت بماند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز