خبرگزاری کار ایران

بنیانگذار ورزش رزمی هالا در زادگاهش اهر تجلیل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۴۴۲

ورزش رزمی هالا یک ورزش ملی و بومی ایران بوده که خاستگاه این ورزش شهرستان اهر و بنیانگذار رشته رزمی هالا استاد اسماعیل ملک جهانی است و «تلاش برای اعتلای ورزش رزمی هالا» یکی از مفاد قطعنامه دومین ھمایش توسعه ارسباران است.

ایلنا: همایش نکوداشت استاد اسماعیل ملک جهانی اهری جهانی اهری۲۶ مهرماه در اهر برگزار می‌شود.
به گزارش خبرنگار ایلنا جعفر خضوعی دبیر این ھمایش در گفت‌و‌گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه خاستگاه این ورزش شهرستان اهر و بنیانگذار رشته رزمی هالا استاد اسماعیل ملک جهانی است به همین علت نخستین همایش سراسری ورزش رزمی هالا با حضور مسئولان کشوری، استانی، منطقه ارسباران و ورزشکاران این رشته در شهرهای مختلف کشور در اهر برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه نامگذاری خیابان چایکنار غربی(پل آزادگان تا پل شهرک که با مصوبه شورای شهر و شهردای «استاد اسماعیل ملک جهانی» شیخ شهاب الدین اهری) به نام اهر نامگذاری شده، افتتاح نخستین دفتر و مدرسه ویژه ھالا در اهر نیز با حضور بنیانگذار این ورزش ایرانی، حضور در گلزار شهداء و ادای احترام به شهیدان دفاع مقدس و ھمچنین دیدار با خانواده‌های شهدای هالاکار در اهر، حضور بنیانگذار ورزش رزمی هالا در مجموعه شیخ شهاب الدین اهری و ادای احترام به مقام بلند این عارف بزرگ و رونمایی از تمبر ویژه ھمایش از دیگر برنامه‌های ماندگار این همایش خواهد بود افرود: ورزش رزمی هالا یک ورزش ملی و بومی ایران است و «تلاش برای اعتلای ورزش رزمی هالا» یکی از مفاد قطعنامه دومین ھمایش توسعه ارسباران است.
اسماعیل ملک جهانی در سال ۱۳۴۰ در شهر اهر به دنیا آمد. وی از ۱۲ سالگی به هنر رزمی روی آورد و در سال ۱۳۵۷ موفق به ابداع ورزش رزمی هالا شد. آموزش این ورزش از سال ۱۳۵۹ آغاز شد و در سال ۱۳۷۹ ثبت شد و از سوی سازمان تربیت بدنی کشور به رسمیت شناخته شد. ھم اکنون بیش از۱۰۰هزار نفر در ایران هنر رزمی ھالا را فرا گرفته‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز