خبرگزاری کار ایران

رییس فدراسیون دوچرخه سواری:

ارتقا سطح تور دوچرخه سواری ایران – آذربایجان حاصل دلسوزی‌ها و انتقادهای سازنده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۴۲۵

تبریز و آذربایجان مهد دوچرخه سواری ایران است و برگزاری تور آذربایجان انگیزه را نه تنها در بین دوچرخه سواران این استان بلکه دوچرخه سواران کشور بالا برده است.

ایلنا: رییس فدراسیون دوچرخه سواری گفت: ارتقا سطح تور بین المللی ایران - آذربایجان حاصل دلسوزی‌ها و انتقادهای سازنده است.
به گزارش خبرنگار ایلنا خسرو قمری که در حاشیه مجمع انتخابات هیات دوچرخه سواری آذربایجان شرقی سخن می‌گفت اظهار داشت: به منظور حفظ و نگهداری این عنوان، باید بیش از پیش باهم همکاری داشته باشیم و از تجربیات پیشکسوتان و برگزارکنندگان پیشین این تور استفاده کنیم.
وی اضافه کرد: تبریز و آذربایجان مهد دوچرخه سواری ایران است و برگزاری تور آذربایجان انگیزه را نه تنها در بین دوچرخه سواران این استان بلکه دوچرخه سواران کشور بالا برده است.
رئیس فدراسیون دوچرخه سواری کشورمان ارتقای تور ایران – آذربایجان به سطح نیمه حرفه‌ای را شایسته این تور دانست و گفت: اینکه فدراسیون دوچرخه سواری ایران بهترین فدراسیون آسیا می‌شود، بیشتر ناشی از افتخارات رکابزنان آذربایجان شرقی است.
خسرو قمری با اشاره به اینکه برگزاری مجمع انتخابات ریاست هیئت دوچرخه سواری آذربایجان شرقی در کمال سلامت برگزار شد، گفت: در این مجمع همه نشان دادند که دلشان برای دوچرخه سواری می‌سوزد و این یک افتخار و ارزش برای من است، همه باید قدر‌شناس چنین جمعی باشیم و اگر هم انتقادی می‌شود، باید به نحو احسن از آن استفاده کرد.
قمری اظهار داشت: ارتقای تور ایران – آذربایجان به سطح نیمه حرفه‌ای شایسته این تور با قدمت بود و پس از ۲۸ سال تلاش و زحمت، این تور باید به سطح ۱-۲ ارتقا می‌یافت، قطعا زحمات زیادی برای تحقق این مهم کشیده شده و باید برای حفظ آن بیشتر از دوره‌های قبلی تلاش و برنامه ریزی شود.
وی افزود: ارتقای سطح تور ایران – آذربایجان بی‌گمان کار یک روز و دو روز نبوده و ۲۸ سال طول کشیده تا این افتخار نصیب استان آذربایجان شرقی و کشور جمهوری اسلامی ایران شود.
رئیس فدراسیون دوچرخه سواری کشورمان در ادامه با تاکید بر اینکه هیئت آذربایجان شرقی باید در جهت پیشرفت و رشد هرچه بیشتر این رشته در استان فعالیت خود در برخی موارد را افزایش دهد، گفت: اعضای هیئت باید از نظریات دیگر علاقه مندان و بخصوص کاندیداهای ریاست هیئت استفاده کند، همه می‌دانیم که بهترین پایگاه دوچرخه سواری کشور استان آذربایجان شرقی است و نمونه بارز توانایی‌های این استان در دوچرخه سواری، برگزاری ۲۸ دوره تور بوده است.
وی ادامه داد: در این استان باید دیگر رشته‌های دوچرخه سواری اعم از تریال، BMX که رشته‌ای المپیکی است و فعال‌تر از قبل باشد، همچنین به بخش بانوان و شهرستان‌ها بیش از گذشته توجه شود.
قمری افزود: هیئت دوچرخه سواری آذربایجان شرقی در حد یک اداره کل بزرگ کار دارد و از این رو باید شاخ و برگ بیشتری داشته باشد، این استان حتی توانایی داشتن بیش از یک تیم حرفه‌ای دارد و به نظر من در کنار پتروشیمی، باشگاه‌های شهرداری و تراکتورسازی هم می‌توانند تیم‌های دوچرخه سواری داشته باشند.
وی ادامه داد: توسعه و تجهیز پیست دوچرخه سواری یادگار امام(ره) تبریز می‌تواند کمک بسیار زیادی به دوچرخه سواری آذربایجان شرقی کند، هیئت استان باید از لحظه لحظه این پیست استفاده کند و فضا را برای فعالیت ورزشکاران بویژه بانوان بیشتر از قبل فراهم کند.
رئیس فدراسیون دوچرخه سواری با اشاره به اینکه رکابزنان آذربایجان شرقی همواره جزو پاک‌ترین ورزشکاران بوده‌اند، تصریح کرد: بچه‌های این استان تا حالا ثابت کرده‌اند که از دوپینگ به دور بوده‌اند و با استفاده از غیرت و قدرت خود به موفقیت‌های بزرگ دست می‌یابند. حتی زمانیکه من در تور آذربایجان شرکت می‌کردم، از نزدیک می‌دیدم که بچه‌های آذربایجان شرقی یک سر و گردن از دیگر رقبا بالا‌تر بودند و اکنون هم وضعیت به‌‌ همان گونه است.
قمری همچنین گفت: دوچرخه سواری از رشته‌های مدال آور در بازی‌های المپیک و آسیاست و بیش از ۷۶ مدال در بازی‌های المپیک و ۱۴۴ مدال در بازی‌های آسیایی در این رشته توزیع می‌شود از این رو، هیات اذربایجان شرقی به عنوان پایلوت دوچرخه سواری در کشور باید تمام ماده‌های این رشته را فعال سازد.
قمری گفت: هیاتی که عنوان بر‌تر کشور را داشته و بهترین دوچرخه سواران را در اختیار دارد باید با تشکیل کمیته‌های مختلف در راه موفقیت‌های بیشتر گام بردارد.
وی همچنین با اشاره به برگزاری ۳۱ تور در آسیا و توزیع بیش از هفت میلیون دلار در این مسابقات، از هیات اذربایجان شرقی خواست تا زمینه فعالیت تیم‌های بیشتری را فراهم کند تا این تیم‌ها سهم خود از این جوایز را کسب کنند.
رییس فدراسیون با اشاره به پیست دوچرخه سواری تبریز که به دلیل برخی نواقصات کارآیی چندانی ندارد، افزود: این پیست باید از سوی شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی رفع نواقص شود و در اختیار هیات و تیم‌های باشگاهی این استان قرار گیرد، چرا که امتیازی که تیم پتروشیمی در تورهای آسیایی به دست آورده موجب قرارگرفتن ایران در صدر دوچرخه سواری آسیا شده است.
وی با تاکید بر امر استعدادیابی اظهار کرد: استعدادهای فراوانی در استان وجود دارد که می‌توان آن‌ها را کشف و پرورش داد، هم اکنون هم رکابزنان این استان مایه افتخار ورزش کشورمان هستند و اینکه فدراسیون دوچرخه سواری ایران بهترین فدراسیون آسیا می‌شود، بیشتر ناشی از افتخارات رکابزنان آذربایجان شرقی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز