خبرگزاری کار ایران

:

برگزاری نهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی آبان ماه در تبریز

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۷۳۹۹

مدیرعامل سازمان عامل استقرار و توسعه منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی گفت: نهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی «رینوتکس»۲۰۲۱ از ۱۷ تا ۲۱ آبان امسال در چهار محور ایده‌های فناورانه، توسعه و تجاری سازی، فروش محصولات و نیازمندی‌های فناورانه با همکاری همه‌ی دستگاه‌های اجرایی در تبریز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، سعید غریب‌خواجه در نشست خبری نهمین نمایشگاه ربع رشیدی در رابطه با نحوه‌ی ثبت نام در این جشنواره اظهار کرد: فناوران و شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند از ۱۵ شهریور الی ۳۰ مهر ماه با مراجعه به سایت www.rinotex.ir نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

وی گفت: تمهیدات مورد نیاز برای برگزاری حضوری و مجازی نمایشگاه اتخاذ شده است و متقاضیان می‌توانند در زمان ثبت‌نام، نحوه حضور خود را مشخص کنند.

وی ادامه داد: ایران در تعداد مقاله‌های پژوهشی، جزو ۱۰ کشور و به لحاظ کاربست و بحث فناوری، جزو ۱۰۰ کشور دنیا است،  پس یک مشکل بسیار بزرگی در این حوزه وجود دارد و چاره‌ی آن، برقراری پل ارتباطی و شبکه‌سازی بین فناوران، سازمان‌ها، بخش‌ها و گروه‌ها ارتباط بوده که رویداد رینوتکس توجه زیادی به این موضوع دارد.

وی در رابطه با محورهای این رویداد افزود: این رویداد ۲۱ زون دارد که فناوری‌های زیستی، نوآوری، سلامت و انرژی‌های تجدید پذیر و تجدید ناپذیر از جمله محورهای آن هستند.

مدیرعامل سازمان عامل استقرار و توسعه منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی با اشاره به زون دانش آموزی رویداد رینوتکس خاطرنشان کرد: امسال بخش دانش آموزی این رویداد را زون خلاقیت و نوآوری نامگذاری کردیم که به فعالیت پژوهشی دانش آموزی توجه کرده و به عنوان هدف مهم، دنبال می‌کنیم.

وی مهمترین زون رویداد را حوزه فناوری دانسته و گفت: تمامی اطلاعات، آیین نامه‌ها دستورالعمل‌ها را در سامانه ذکر کردیم و یکی از اهداف اصلی ما، تبدیل کردن رینوتکس به عنوان عامل اثرگذار در گردشگری است.

وی با بیان اینکه مسئولین تمامی پارک‌های علم و فناوری را دعوت کرده و فعالیت‌های تبریز و آذربایجان را معرفی خواهیم کرد، به فناوران توصیه کرد: فناوران می‌توانند با همان پسورد سال قبل به سامانه وارد شوند و اگر موردی بود، به مسئولین و کارشناسان ما اطلاع دهند.

غریب‌خواجه با بیان اینکه از امسال در کنار رینوتکس، نمایشگاه جانبی دیگری خواهیم داشت، گفت: امسال جشنواره‌ی مد و پوشاک ایرانی اسلامی با تاکید بر تکنولوژی‌های پوششی در کنار رینوتکس برگزار خواهد شد.

وی در خصوص جشنواره‌ی مد و پوشاک اضافه کرد: برای نتیجه‌گیری در این زمینه، جلساتی با نهادهای استانی و کشوری برگزار کردیم که خانواده‌ها، فناوران و استارت‌آپ‌های این حوزه می‌توانند از آن استفاده کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در تبریز و تهران طراحان بزرگی در این حوزه وجود داشته و استارت آپ‌ها و مشاغل خانگی در این زمینه نیز فعالیت می‌کنند لذا جزو بحث‌های مهمی است که باید توجه شود.

 وی با بیان اینکه هدف اصلی جشنواره‌ی پوشاک، ایجاد پل ارتباطی بین جامعه، استارت آپ‌ها، طراحان و متخصصان این حوزه است، متذکر شد: آذربایجان شرقی و تبریز، قطب بزرگی در این زمینه است که به علت داشتن موقعیت مناسب ارتباطی با کشورهای دیگر از جمله اروپا می‌توان از این فرصت برای شناساندن استارتاپ‌ها استفاده کرد.

وی افزود: با توجه به نیاز صنایع مختلف به پوشش‌های خاص، به فناوری‌های جدید در این زمینه نیازمند هستیم.

وی با اشاره به برگزارکنندگان این زمینه گفت: از دانش و فناوری‌های بسیاری در این صنعت برخوردار هستیم که  فقط باید فضای معرفی آن ایجاد شود و همچنین استانداری، دانشگاه هنر، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن پوشاک استان از جمله برگزارکنندگان این حوزه هستند.

غریب‌خواجه به ایجاد ارتباط تنگاتنگ باکو و استان تاکید کرده و یادآور شد: ارتباط تنگاتنگی با باکو خواهیم داشت که دکتر جهانگیری، معاون اقتصادی استاندار، رینوتکس را به صورت اختصاصی در دو جلسه ارائه کرده و در رابطه با جزئیات آن، برای آنها توضیح داده است.

وی با بیان اینکه هزینه‌ها و شرح خدمات در سایت ذکر شده است، بیان کرد: بخش فروش امسال، برای افراد حقوقی خواهد بود که برای توسعه‌ی اکوسیستم معاونت فناوری استان، بایستی از فردیت خارج شده و به کارهای جمعی و گروهی روی آوریم.

وی با تاکید به تشویق خیرین در این حوزه متذکر شد: همه‌ی خیرین را به همکاری دعوت می‌کنیم چرا که خیرین در طول سال‌های گذشته در همه‌ی حوزه‌ها فعال بودند اما یک گپ جدی در این زمینه وجود دارد.

مدیرعامل سازمان عامل استقرار و توسعه منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی بیان کرد: باید با توجیه خیرین در حمایت از شرکت‌های فناور، پیگیر باشیم چرا که در این صورت برای چندین نفر کار ایجاد می‌شود، پس باید مقوله‌ی عرصه‌ی فناوری را پیگیری کرده و جدی بگیریم.

وی در خصوص مجمع خیرین فناوران استان خاطرنشان کرد: سال گذشته به دنبال راه‌اندازی مجمع خیرین استان بودیم که به علت شرایط کرونایی با مشکلات بسیاری مواجه شد اما از رسانه‌ها در خواست پیگیری این موضوع را داریم.

وی اضافه کرد: شرکت در جشنواره‌ی رینوتکس ۲۰۲۱ برای همه‌ی افراد مقدور نبوده و برای یک گروه خاصی است که طرح‌های توسعه و تجاری‌سازی دارند که هر ساله طرح‌ها از طریق داوران استانی و فرا استانی اداره شده و  براساس اصول سازمانی تعریف شده و توسط اساتید منتخب که منتورها و اساتید دانشگاه هستند، داوری می‌شوند.

غریب‌خواجه با بیان اینکه امسال علاوه بر شرکت‌کنندگان، فناوران نیز از جشنواره بازدید خواهند کرد، با اشاره به شتاب دهنده‌ها تاکید کرد: در حال حاضر به استثنای چند مورد، شتاب دهنده‌های تاثیر گذار این عرصه بسیار کم است اما به سراغ شتاب دهنده‌های تهران رفته و برای حضور در جشنواره، دعوت کردیم چرا که به صورت مستقیم معاونت علمی از آنها حمایت می‌کند.

وی در رابطه با معرفی فناوران به صنایع مرتبط خاطرنشان کرد: سال گذشته با هزاران نفر جلسه‌ برگزار کردیم و ۳۰ فناور را به صنایع مرتبط ارجاع دادیم اما تعداد انگشت شماری به نتیجه رسیدند.

وی با بیان اینکه مشکلی در بحث اقامت و ایاب و ذهاب فناوران وجود ندارد، در پایان تاکید کرد: توسعه‌ی مناطق فناوری به کمک دیگران و افراد این حوزه بستگی داشته که با تحمل یکدیگر و اهمیت دادن به کار گروهی می‌توان به موفقیت رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز