خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان تامین اجتماعی استان آذربایجان شرقی:

بیمارستان‌های تامین‌اجتماعی آذربایجان‌شرقی در برخی خدمات از سایر بیمارستان‌ها پیشی گرفته‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۳۶۵

در کنار افزایش افراد تحت پوشش، از آنجا که محدودیت خاصی برای مراجعات وجود ندارد گا‌ها نه تنها شاهد مراجعات مکرر هستیم بلکه مراجعات خانوادگی بدون دلیل نیز مشاهده می‌شود که باید برای اینکه حوزه درمان بتواند پاسخگوی نیازهای بیمه شدگان باشد در این خصوص فرهنگسازی لازم صورت گیرد.

ایلنا: معاون درمانی سازمان تامین اجتماعی استان آذربایجان شرقی گفت: بیمارستان‌های تحت پوشش تامین اجتماعی آذربایجان شرقی در ارایه برخی خدمات از سایر بیمارستان‌ها پیشی گرفته‌اند.
ادیب که در نشست هم اندیشی و تبادل نظر با اعضای هیئت مدیره و بازرسان کانون کارگران بازنشسته تبریز در محل خانه کارگر آذربایجان شرقی سخن می‌گفت با بیان اینکه در بین خدمات این سازمان بخش درمان مهم‌ترین و وی‌ترین آن به شمار می‌رود گفت: تامین اجتماعی در آذربایجان شرقی در این حوزه در دو بخش درمان مستقیم از طریق ۲ بیمارستان ملکی عالی نسب و ۲۹ بهمن و ۱۲ درمانگاه و غیرمستقیم با عقد قرارداد بامراکزدرمانی بخش خصوصی و دولتی ارایه خدمت می‌نماید.
وی یکی از مشکلات حوزه درمان مستقیم را تفاوت چشمگیر تعرفه دولتی با بخش خصوصی دانست و گفت: در برخی موارد این تفاوت تا ۱۰ برابر می‌رسد و همین قطعا مشکلات زیادی را به همراه خواهد داشت که البته این از مسایل بخش بهداشت ودرمان کشور به شمار می‌رود.
ادیب عدم توازن بین عرضه و تقاضا در بخش درمان مستقیم را یادآور شد و گفت: در کنار افزایش افراد تحت پوشش، از آنجا که محدودیت خاصی برای مراجعات وجود ندارد گا‌ها نه تنها شاهد مراجعات مکرر هستیم بلکه مراجعات خانوادگی بدون دلیل نیز مشاهده می‌شود که باید برای اینکه حوزه درمان بتواند پاسخگوی نیازهای بیمه شدگان باشد در این خصوص فرهنگسازی لازم صورت گیرد.
وی توجه به کرامت انسانی بیمه شدگان را از اولویت‌های حوزه درمان تامین اجتماعی خواند و گفت: تلاش ما در جهت بهبود ارایه خدمات بوده که در این راستا در برخی موارد از بیمارستان‌های دولتی و بخش خصوصی پیشی جسته‌ایم.
ادیب با اشاره به فعالیت مراکز درمانی تحت پوشش تامین اجتماعی استان آذربایجان شرقی تعداد مراجعات سرپایی به این مراکز در سال ۹۱ را بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر، ۱۹ هزار و ۷۹۰ مورد عمل ذکر کرد و افزود: سال گذشته تعداد ۳۵ هزار و ۸۴۸ نفر در بیمارستانهای تحت پوشش تامین اجتماعی این استان بستری شده‌اند که ۱۲ هزار و ۹۹۲ نفر آن در بیمارستان ۲۹ بهمن و۲۲ هزار و ۸۵۶ نفر در بیمارستان عالی نسب بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز