خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تامین اجتماعی استان آذربایجان‌شرقی:

نتیجه فروش سابقه، فلج کردن سازمان تامین اجتماعی است

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۳۵۴

انتظار داریم دولت «تدبیر و امید» توجه ویژه‌ای به قشر بازنشستگان داشته باشد و با پرداخت بدهی خود به سازمان گام موثری در این مسیر بردارد.

ایلنا: مدیرکل تامین اجتماعی استان آذربایجان شرقی وصول مطالبات را یکی را از راههای رفع مشکلات سازمان تامین اجتماعی و ارائه خدمات بهینه به بیمه شدگان و بازنشستگان دانست.
به گزارش خبرنگار ایلنا نادر فضل‌زاده که در نشست هم اندیشی و تبادل نظر با اعضای هیئت مدیره و بازرسان کانون کارگران بازنشسته تبریز در محل خانه کارگر استان آذربایجان شرقی سخن می‌گفت افزود: بخشودگی جرایم کارفرمایان و وصول بیمه‌های بلاوصول یکی از اقدامات دولت در این راستاست.
وی میزان مطالبات سازمان تامین اجتماعی از دولت را بالغ بر ۴۵ هزار میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: انتظار داریم دولت «تدبیر و امید» توجه ویژه‌ای به قشر بازنشستگان داشته باشد و با پرداخت بدهی خود به سازمان گام موثری در این مسیر بردارد.
مدیرکل تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی با اشاره به مشکلات بیمه شدگان تأمین اجتماعی در حوزه درمانی افزود: تخصیص سرانه درمان به سازمان تأمین اجتماعی هم گامی مؤثر در توسعه و بهبود خدمات درمانی در مراکز درمانی سازمان خواهد بود.
فضل‌زاده با تاکید بر اینکه سازمان تامین اجتماعی یک سازمان بیمه‌ای است نه حمایتی گفت: اگر سازمان تامین اجتماعی به صورت حمایتی عمل کند قطعا مشکل ساز خواهد بود در حالی که گا‌ها در تصویب قوانین بیمه‌ای به این موضوع توجه نمی‌شود.
وی فروش سابقه را یکی از این موارد عنوان کرد و گفت: در هیچ جای دنیا دیده نشده است که سازمان تامین اجتماعی سابقه فروشی کند و نتیجه اعمال این قانون فلج کردن سازمان تامین اجتماعی است.
وی عدم اصلاح بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور، عدم تناسب سن بازنشستگی نسبت به امید زندگی، تصویب برخی قوانین مغایر با اصول محاسبات بیمه‌ای را ازمهم‌ترین چالش‌های تامین اجتماعی خواند و تأکید کرد: برای رفع این مشکلات و پابرجا نگه داشتن سازمان تامین اجتماعی نیاز به همکاری دولت و مجلس است.
فضل‌زاده صیانت از نیروی انسانی را هدف سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد و گفت: همگان موظف هستیم از هر حیثاز سازمان تأمین اجتماعی دفاع کرده تا درمسیر خدمت به بیمه شدگان قرار گیرد.
وی همچنین استان آذربایجان شرقی را یکی از پیشگامان اصلاح قانون تامین اجتماعی عنوان کرد و گفت: با توجه به تشکیل کارگروه ویژه بازنشستگان و کارگران در سطح کشوری برای پیگیری مشکلات و ارایه راهکار‌ها مصوب شده که به تبع آن این کارگروه‌ها در سطح استان‌ها نیز ایجاد و موارد جمع بندی به مرکز ارسال شود.
فضل‌زاده افزود: باید تشکلات کارگری وکارفرمایی و بازنشستگان در این زمینه پیشتاز بوده و از نظرات آن به خوبی استفاده شود.
وی با اشاره به اینکه بخشی از مشکل بیمه تکمیلی مربوط به مسائل کلان کشوری است گفت: بیمه تکمیلی تبدیل به یک معضل اساسی شده است که بازنشستگان و مستمری بگیران را با مشکل مواجه کرده و ما هر روز شاهد انصراف آنان از بیمه تکمیلی می‌شویم.
وی افزود: بیمه تکمیلی یکی از دغدغه‌های مدیران سازمان تامین اجتماعی است که باید با نگاهی واقع گرایانه این مشکلات رفع و راهکارهایی صورت گیرد.
فضل‌زاده همچنین به مشکل عدم پرداخت هزینه بیمه درمان تکمیلی ایثارگران شاغل در بخش غیردولتی مشمول قانون کار اشاره کرد و گفت: علی رغم صراحت قانونی هیچ نهادی مسئولیت آنان را بر عهده نگرفته که لازم است موضوع با پیگیری از بنیاد شهید و امور ایثارگران رفع شود تا از سرگردانی آنان جلوگیری شود.
وی همچنین از برگزاری جشن تکریم بازنشستگان خبر داد و گفت: جشن بازنشستگان بعد از توقف چند ساله در شأن مقام و منزلت آنان برگزار خواهد شد.
فضل‌زاده با بیان اینکه ۴۷ درصد جمعیت استان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند گفت: هم اکنون تعداد بیمه شدگان تامین اجتماعی آذربایجان شرقی به بیش از ۶۲۴ هزار نفر و تعداد بازنشستگان به ۹۱ هزار و ۴۱۵ نفر رسیده است.
وی در خاتمه سخنان خود ارائه خدمات بهینه و مطلوب به کلیه بیمه شدگان بویژه بازنشستگان و مستمری بگیران را وظیفه اصلی خود در سازمان تامین اجتماعی آذربایجان شرقی عنوان کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز