خبرگزاری کار ایران

همزمان با هفته ملی کودک و روز «میراثفرهنگی، کودک و طبیعت»:

بازدید کودکان از موزه‌های آذربایجان شرقی در ۱۸ مهر رایگان است

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۶۴۳

آذربایجان شرقی با ۱۹ موزه فعال و تنوع موضوعی آن‌ها یکی از پویا‌ترین استان‌های کشور در امر موزه داری محسوب می‌شود که جایگاه وی‍ژه‌ای در میان مردم دارند.

ایلنا: بازدید از موزه‌ها و اماکن تاریخی و فرهنگی آذربایجان شرقی در روز ۱۸ مهرماه برای کودکان رایگان است.
به گزارش خبرنگار ایلنا مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با اعلام این مطلب گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته ملی کودک و روز «میراثفرهنگی، کودک و طبیعت» فرهنگی بازدید از موزه‌ها و اماکن تاریخی و فرهنگی استان، بنا به دستور رئیس سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در تاریخ ۱۸ مهر برای کودکان زیر ۱۲ سال و خانواده‌هایشان رایگان است.
تراب محمدی با اشاره به زمان بازدید از موزه‌های استان اظهار داشت: بازدید از موزه‌ها، در این روز مانند روال همه روزه این اماکن، از ساعت هشت صبح تا هفت عصر، برای علاقه مندان و گردشگران امکان‌پذیر خواهد بود.
وی موزه‌ها را یکی از پر مخاطب‌ترین اماکن فرهنگی و تاریخی استان دانست و گفت: آذربایجان شرقی با ۱۹ موزه فعال و تنوع موضوعی آن‌ها یکی از پویا‌ترین استان‌های کشور در امر موزه داری محسوب می‌شود که جایگاه وی‍ژه‌ای در میان مردم دارند.
محمدی با تاکید بر لزوم آشناسازی بیش از پیش کودکان و نوجوانان با آثار تاریخی و فرهنگ و تمدن کشور و منطقه از طریق حضور در فضاهای موزه‌ای تصریح کرد: حضور در موزه‌ها و اماکن تاریخی استان فرصت مناسبی برای پیوند نسل کنونی با تاریخ و میراثتمدنی به ویژه آثار دوره اسلامی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز