خبرگزاری کار ایران

در تجمع بزرگ کارگران و بازنشستگان تبریز مطرح شد؛

متناسب سازی حقوق کارگران بازنشسته تورم زا نیست

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۵۲۷۲

تجمع بزرگ کارگران و بازنشستگان تبریز به مناسبت 25 تیرماه سالروز تأسیس تأمین اجتماعی در سالن عدالت خانه کارگر آذربایجان شرقی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، در آغاز این گردهمایی ابتدا  کریم صادق زاده تبریزی دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان شرقی در سخنانی با اشاره به تاریخچه تأسیس تأمین اجتماعی و هدف از شکل گیری  این سازمان پرداخت و گفت: تشکیل این سازمان آغازگر تحولی نو در نظام ارائه خدمات رفاهی و درمانی برای جامعه کارگری و بازنشستگی بود اما متاسفانه فعالیت های کنونی این سازمان از مسیر واقعی خدمت رسانی خود خارج شده است.

صادق زاده تبریزی با اشاره به ضرورت‌های برپایی این تجمع  اظهار داشت: تبعیض‌های ناروا ، دوقطبی کردن جامعه و بوجود آوردن شرایط سخت اقتصادی برای کارگران و بازنشستگان سبب شده تا برای تحقق خواسته های خود به نمایندگی از 500 هزار کارگر بیمه شده و 125 هزار کارگر بازنشسته تبریز  در این مکان گردهم بیاییم و با صدای بلند مطالبات آنان را فریاد بزنیم.

رئیس کانون کارگران بازنشسته تبریز اجرای صحیح مواد 96 قانون تامین اجتماعی و 41 قانون کار  را از اهم این خواسته‌ها خواند و گفت: ما بازنشستگان تامین اجتماعی خواستار رفع تبعیض در پرداختی ها  با بازنشستگان کشوری و لشگری هستیم.

صادق زاده تبریزی  خواستار تعریف سهم سازمان تامین اجتماعی در ردیف بودجه سالانه همچون سایر صندوق های بازنشستگان شد و گفت: ما بازنشستتگان تامین اجتماعی خواستار تامین معوقات متناسب سازی حقوق هستیم واز  سازمان برنامه و بودجه می خواهیم پرداخت 89 هزار میلیارد تومان را برای متناسب سازی اجرایی کند.

وی با اشاره به آغاز به کار دولت جدید اظهار داشت: متاسفانه عده‌ای بی اطلاع با طرح مباحثی مبنی بر اینکه همسان سازی حقوق بازنشستگان  برای دولت جدید تورم زا است وارد میدان شده اند  و می خواهند در کمک دولت انقلابی و مجلس انقلابی به این قشر مانع سازی کنند که البته به هیچ وجه برای ما قابل قبول نیست.

صادق زاده تبریزی اجرای دایمی شدن متناسب سازی حقوق جامعه بازنشستگی را بر اساس  قانون برنامه توسعه ششم حقوق حقه کارگران بازنشسته عنوان کرد و گفت: در شرایط کنونی انتظار ما از مجلس انقلابی این است تا بر اجرای این قوانین نظارت کند و سئوال ما این است چرا در روزهای پایانی دولت دوازدهم و روزهای مانده به روی کارآمدن دولت سیزدهم بنای مخالفت با این موضوع گذاشته اند وبحث غیرلازم بودن افزایش حقوق کارگران بازنشسته را با اهداف خاصی مطرح  می‌کنند.

نایب رئیس کانون کارگران بازنشسته آذربایجان شرقی بر لزوم حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسات  جامعه کارگران بازنشسته تأکید کرد و افزود: امروز شاهد چرخش 180 درجه‌ای عده ای هستیم و در روز روشن شاهد بازی  سیاسی با معیشت بازنشسته و کارگران هستیم و عنوان می شود که دایمی شدن همسان سازی حقوق بازنشستگان بارمالی فراوان برای دولت جدید دارد.

دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان شرقی  در ادامه به وضعیت جامعه کارگری اشاره کرد و گفت: پرداخت مزد واقعی بر اساس تورم به کارگران ، لغو دادنامه 179 دیوان عدالت اداری و مخالفت با انعقاد قراردادهای موقت در کارهای مستمر ، ابلاغ و اجرای بخشنامه اصلاح شده تبصره یک ماده 7 قانون کار از خواسته های کارگران به شمار می رود که می بایست وزیر کار دولت جدید و نمایندگان مجلس انقلابی پیگیر اجرای آن باشند.

صادق زاده تبریزی اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان همانند بازنشستگان صندوق  کشوری و لشگری را ضروری خواند و گفت: از دولت جدید انتظار داریم ضمن استمرار متناسب سازی حقوق بازنشستگان و دایمی شدن آن، موضوع پرداخت تمامی بدهی های دولت به تامین  اجتماعی را در یک بازه زمانی 5 ساله مدنظر قرار داده و سهم سازمان در بودجه سالانه جاری مدنظر قرار دهد.

وی به یکی از خواسته‌های فوری بازنشستگان تامین اجتماعی  اشاره کرد و گفت: لازم است سازمان تامین اجتماعی تا 10 مردادماه نسبت به پرداخت مابه التفاوت متناسب سازی سال 1400 اقدام قطعی صورت دهد.

 این گزارش می افزاید، در راستای ادامه این جلسه برخی نمایندگان کارگران و بازنشستگان به اظهار نظر های خود  در مورد همسان سازی حقوق پرداخته وخواستار اجرای این طرح شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز