خبرگزاری کار ایران

معاون بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور:

به دلیل واقعی نبودن تعرفه‌ها نمی‌توانیم قیمت تمام شده آب را از مشترکین بگیریم

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۱۴۱

شانزدهمین همایش ملی بهداشت محیط ایران در تبریز برگزار شد.

ایلنا: معاون بهره برداری شرکت مهندسی آبفای کشور در شانزدهمین همایش ملی بهداشت محیط ایران در تبریز بر ضرورت مشارکت ملی همه دست اندرکاران محیط زیست و بهداشت کشورجهت تضمین کیفیت آب شرب تاکید کرد.
به گزارش خبرنگار ایلنا تشیعی با اشاره به برگزاری منظم این همایش گفت: یکی از موضوعات امیدوار کننده در این همایش این است که به صورت منظم برای شانزدهمین بار در کشور برگزار می‌شود و این علامت خوبی است و نشان می‌دهد که برنامه ریزان این همایش یک سازمان، نهاد و نظمی را تدارک دیده‌اند که تکرار پذیر شده و این نشان می‌دهد که مسئله بهداشت محیط جای پای خودش را د رمباحثمختلف کشور باز کرده و جا دارد که از عوامل برگزار کننده این همایش تشکر و قدردانی کنیم.
معاون بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور افزود: موضوعی که می‌خواهم به آن اشاره کنیم الان یکی از موضوعات و مسائل مهم کشور است که چالش‌های ما در بحثتامین آب شرب شهروندان اعم از شهرنشینان و روستائیان است.
وی اضافه کرد: من بعنوان نماینده صنعت آب و فاضلاب کشور و وزارت نیرو در رابطه با نقش مشارکت ملی در تامین آب شرب شهروندان باید بگویم ما در این بخش دو تا مشکل عمده داریم.
تشیعی یکی از چالش‌ها را کم آبی سیستماتیک خواند و گفت: یکی از مشکلات کم آبی سیستماتیک است یعنی به طور سیستماتیک درکشور دچار کم آبی هستیم و این روند به سرعت رو به افزایش است منطقه خشک و نیمه خشک با بارندگی متوسط ۲۵۰ میلی م‌تر، رشد جمعیت، تدوام خشکسالی برای سیزدهمین سال متوالی و رشد مصرف ناشی از رشد فعالیت‌ها. پس بصورت سیستماتیک دچار کم آبی می‌شویم.
معاون بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در خصوص چالش دیگر گفت: از طرفی کم پولی سیستماتیک داریم یعنی بدلیل واقعی نبودن تعرفه‌ها نمی‌توانیم قیمت تمام شده آب را از مشترکین بگیریم و از طرفی دیگر حساسیت صنعت در رشد روز افزون هزینه‌ها دچار کم پولی سیستماتیک در این عرصه هستیم ضمن اینکه ساختار اقتصاد ملی و بین المللی این موضوع را تشدید کرده‌اند.
تشیعی خاطرنشان کرد: در اینجاست که ضرورت مشارکت ملی خودش را نشان می‌دهد پس ما دو تا موضوع داریم کمبود آب و کمبود منابع مالی. و اگر نگاه کنیم به جایگاه آب در نظام سلامت کشور قائدتاً زنجیره‌ای از فعالیتهای مشارکتی نیاز است که نظام بهداشت و سلامت کشور به اهداف حاکمیتی خودش دست پیدا بکند یعنی وزارت بهداشت بعنوان چرخ دنده اصلی که نقش حاکمیتی دارد با تلاش مضاعف هم قدم شده و با این چرخ دنده نقش خودشان ایفاد بکنند و اقدامات پیشگیرانه بصورت دقیق فائق بیایند و اقدامات واکنشی و درمانی را انجام دهیم.
لازم به ذکر است شانزدهمین همایش ملی بهداشت محیط ایران به مدت ۳ روز توسط دانشگاه علوم پزشکی و با مشارکت انجمن علمی بهداشت محیط ایران در خصوص محورهای آب و فاضلاب، آلودگی هوا، مدیریت یکپارچه پسماند، بهداشت محیط محیط، بهداشت مواد غذایی، حوادثو بلایای طبیعی و بیماریهای ناشی از محیط زیست برگزار می شود.
همچنین در حاشیه این همایش نمایشگاه جانبی نیز برپا شده بود که شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی با ایجاد غرفه توانست توانمندیهای خود را به معرض دید شرکت کنندگان در این همایش قرار دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز