خبرگزاری کار ایران

دبیر ستاد انتخابات آذربایجان شرقی خبرداد؛

پیش بینی سه هزار و ۵۲۱ شعبه اخذ رای در آذربایجان شرقی/افزایش ۱۵ درصدی شعبات

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۱۰۶۶

دبیر ستاد انتخابات آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه سه هزار و ۵۲۱ شعبه اخذ رای برای برگزاری انتخابات فردا در استان پیش بینی شده است، گفت: تمامی امکانات زیرساختی و تجهیزات و اقلام مورد نیاز برای برگزاری این رویداد مهم به صورت کامل فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، مرتضی محمدزاده در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بیش از ۶۰ هزار نفر نیروی انسانی در شعب استان برای برگزاری انتخابات و اخذ رای حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: در انتخابات شورای اسلامی در ۶۹ حوزه انتخابیه شهری، یک هزار و ۸۶۰ نفر داوطلب و در یک هزار و ۹۰۰ حوزه انتخابیه روستایی ۱۰ هزار و ۴۳۰ نفر داوطلب تایید صلاحیت شده رقابت می کنند.

محمدزاده با اشاره به شیوع کرونا در کشور، گفت: سلامتی شهروندان برای ما بسیار مهم است و از این رو از هشت ماه قبل تمامی شرایط احتمالی در نظر گرفته شده تا حداکثر حفاظت از سلامت شهروندان را برعهده داشته باشیم و تمام اقلام بهداشتی اعم از مواد ضدعفونی کننده، ماسک و دستکش در تمام شعبات در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: برای جلوگیری از ازدحام جمعیت امسال نسبت به دوره های قبل، تعداد شعبات ۱۵ درصد افزایش یافته و در فضایی استقرار یافته اند که از تهویه بسیار مناسب برخوردار باشند و شعبه ای نداریم که تهویه مورد اطمینان نداشته باشد.

مدیرکل سیاسی و انتخاباتی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در این دوره تمام فرآیند ها به صورت الکترونیکی انجام شده ، گفت: انتخابات در شهر تبریز به صورت کاملا الکترونیکی بوده و انتخابات در تبریز در ۷۰۰ شعبه با ۲ هزار و ۸۰۰ صندوق الکترونیکی انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی می شود شمارش آرای ریاست جمهوری در استان تا ساعت ۱۴ روز ۲۹ خرداد به پایان برسد، تاکید کرد: طبق قانون شمارش آرای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بعد از پایان شمارش آرای ریاست جمهوری انجام و از طریق بخشداران و فرمانداران اعلام می شود.

محمدزاده افزود: بر اساس سامانه ملی ثبت احوال، سه میلیون و ۴۳ هزار نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات در استان آذربایجان شرقی وجود دارد که از این تعداد حدود ۷۰ هزار نفر رای اولی هستند.

وی اضافه کرد: تعداد واجدین شرایط تبریز یک میلیون و ۳۷۰ هزار نفر می باشد که از این تعداد ۱۵ هزار رای اولی هستند.

دبیر ستاد انتخابات آذربایجان شرقی ادامه داد: برای بیماران کرونایی که دوراه نقاهت را سپری می کنند شعبات خاص مستقر در بیمارستان ها در نظر گرفته شده و هیچ صندوقی به درب منازل اعزام نمی شود.

وی گفت: در شهر تبریز ۶ شعبه سیار در نظر گرفته شده که شعبه یک در بیمارستان امام رضا (ع)، شعبه ۲ در بیمارستان های بهبود، نورنجات، امام علی ارتش، شعبه ۳ در بیمارستان های شفا، امیرالمومنین، شهید محلاتی، الزهرا، شعبه ۴ بیمارستان های شهدا، رازی، امام سجاد (ع) ، شهریار و ۲۹ بهمن، شعبه ۵ بیمارستان های علوی و عالی نسب و شعبه ۶ نیز بیمارستان های شهید مدنی، شهید قاضی و ولی عصر مستقر خواهند بود.

محمدزاده با بیان اینکه ضریب امنیتی انتخابات بسیار بالا بوده و از شبکه ملی استفاده می شود، همچنین اظهار کرد: در انتخابات فقط دستگاه های احراز هویت به صورت آنلاین بوده و صندوق های الکترونیکی کاملا به صورت آفلاین بوده و به هیچ جایی متصل نیستند و نتیجه آرای صندوق ها تا پایان نهایی انتخابات و شمارش آرا به هیچ کس مشخص نیست.

وی با اشاره به اینکه در شهر «سیس» شهرستان شبستر  یکی از داوطلبان شورای اسلامی اقدام به انصراف کرده بود، گفت: در صورت انصراف قطعی این داوطلب، رای گیری برای شورای اسلامی این شهر به لحاظ به حدنصاب نرسیدن داوطلبان انجام نخواهد شد.

مدیرکل سیاسی و انتخاباتی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه تمامی اکیپ های حفاظتی و فنی در سطح استان حضور فعال خواهند داشت، تاکید کرد: تحت هیچ شرایطی انتخابات متوقف نخواهد شد و پیش بینی های لازم برای تمامی شرایط انجام شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز