خبرگزاری کار ایران

فیلم دوئل از زوایه دید فیلمسازان تبریزی بررسی شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۹۱۸

بررسی این فیلم با برگزاری کارگاه تخصصی روایت در فیلم جنگی و سینمای دفاع مقدس انجام شد.

ایلنا: دهمین ویژه برنامه نمای نزدیک در حضور کارگردان برجسته سینمای دفاع مقدس و با موضوع فیلم دوئل در سالن سینماتک انجمن فیلم استان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا در این کارگاه تخصصی که فیلمسازان تبریزی نیز حضور داشتند فیلم سینمایی دوئل ساخته
احمد رضا درویش با موضوعیت روایت در فیلم جنگی و سینمایی دفاع مقدس مورد بررسی قرار گرفت.
احمدرضا درویش در این کارگاه گفت: کار فیلمسازی بخصوص سینما کار کاملا جنبی است و در آن یک اصل وجود دارد آن هم شفاف بودن اطلاعات است. وی افزود: فیلم از دو موضوع فیلمنامه و ذهن فیلمساز بر می‌خیزد و فیلمنامه یک اثر کلی برای تولید فیلم است و آنچه که از ذهن کارگردان می‌گذرد تبدیل اجزاء فیلم به محاسبه و عدد و رقم می‌باشد و در مدیریت علمی همه چیز تبدیل به عدد و رقم می‌شود.
درویش اظهار داشت: فیلمساز باید قدرت انتقال خیال را داشته باشد؛ فیلمنامه یک اثر مکتوب و فردی است که توسط فیلمساز با مدیریت و محاسبات دقیق به یک کار جمعی و صنعتی و اقتصادی تبدیل می‌شود.
کارگردان دوئل تاکید کرد: کارگردان می‌تواند با مدیریت هنری، روانی و ایجاد هماهنگی دقیق برای اجرا، اهمیت کار هنری‌اش را دو چندان کند. وی با اشاره به مدیریت بحران در فیلمسازی اضافه کرد: کارگردان باید مدیریت بحران نیز داشته باشد چون در هر لحظه امکان بروز اتفاقات دور از ذهن وجود دارد و با وجود تمامی مشکلات و موانع می‌بایست برنامه ریزی برای اجرا بصورت منظم و دقیق انجام گیرد. در ادامه احمدرضا درویش کارگردان فیلم دوئل بر روی فیلم نکات فنی، زوایای دید دوربین‌ها، میزانسن، پلان‌ها و مدیریت پشت صحنه این فیلم را برای حاضران تشریح کرد.
گفتنی است در این مراسم موضوع جنگ؛ به عنوان یک پدیده اجتماعی سیاسی از طرف حاظران مورد بحثو بررسی قرار گرفت.
اهدای لوح تقدیر به کارگردان فیلم دوئل
سید رضا علوی مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز نیز در این مراسم حضور داشت و در پایان به رسم یادبود لوح تقدیری را از طرف شهرداری تبریز به احمد رضا درویش اهدا کرد.
شایان ذکر است فیلم سینمایی ‹ دوئل › ۱۳۸۳(نامزد ۱۱ جایزه و برنده ۷ سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر، تحسین شده در جشنواره‌های پوسان(کره جنوبی)، دانمارک، آسیا پاسیفیک(ژاپن)، تیبورون(امریکا) است.
همچنین از آثار احمدرضا درویش می‌توان به ‹ روز رستاخیز › ‹ متولد ماه مهر ›(نامزد ۹ جایزه و برنده ۳ سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر) ‹ سرزمین خورشید ›(نامزد ۱۳ جایزه و برنده ۷ سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر) فیلم سینمایی ‹ کیمیا ›(نامزد ۹ جایزه و برنده ۳ سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر، حضور در جشنواره مونترال کانادا، حضور در جشنواره ویتنام) ‹ آذرخش › ۱۳۷۰ ‹ ابلیس › ‹آخرین پرواز › ۱۳۶۵‹ کانیمان گا › ۱۳۶۳ اشاره کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز