خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی:

اماکن تاریخی دیگری در آذربایجان شرقی شرایط ثبت جهانی دارند

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۷۵۴

مجموعه ربع رشیدی، روستای تاریخی کندوان و مجموعه‌ای از مساجد تاریخی جامع آذربایجان شرقی از مهم‌ترین اماکن تاریخی مطرح برای ثبت جهانی هستند.

ایلنا: مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان‌شرقی گفت: اماکن تاریخی دیگری در آذربایجان شرقی دارای شرایط ثبت جهانی هستند.
به گزارش خبرنگار ایلنا تراب محمدی در گفتگو با خبرنگاران به مناسبت هفته گردشگری با اشاره به ظرفیت‌های بسیاربالای استان آذربایجان شرقی در زمینه میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار داشت: بر اساس اعلام مسئولان ربع رشیدی، روستای تاریخی کندوان و مجموعه‌ای از مساجد تاریخی جامع آذربایجان شرقی از مهم‌ترین اماکن تاریخی مطرح برای ثبت جهانی هستند.
وی افزود: در این راستا در تلاش برای رفع موانع ثبت جهانی روستای تاریخی کندوان و کسب شرایط لازم برای آن هستیم همچنین در مجموعه ربع رشیدی اقدامات پژوهشی آغاز شده و در خصوص مساجد جامع تاریخی استان نیز طرحی به صورت زنجیره‌ای در کشور مطرح و در حال اجراست.
محمدی با بیان اینکه با توسعه زیرساخت‌های گردشگری و ظرفیت‌های موجود منطقه استان آذربایجان شرقی به یکی از قطب‌های مطرح گردشگری کشور تبدیل شده است، اظهار داشت: آذربایجان‌شرقی در سال‌های اخیر جهش خوبی در گردشگری داشته که پتانسیل‌های فرهنگی و تاریخی منطقه دلیل اصلی توسعه گردشگری این استان بوده که البته نیازمند بسط و فعالیت بیشتر است.
وی همچنین با بیان اینکه در هفته گردشگری از ۶ طرح عمرانی گردشگری شامل هتل، هتل آپارتمان و مجموعه تفریحی اقامتی در شهرستان‌های استان آذربایجان شرقی بهره‌برداری خواهد شد گفت: از طرح تفصیلی گردشگری استن آذربایجان‌شرقی نیز در این هفته رونمایی می‌شود.
مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ‌آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: نشست تخصصی و هم‌اندیشی با سرمایه‌گذاران کارآفرین در عرصه گردشگری، برگزاری جشن راهنمایان گردشگری استان، بازدید رایگان خانواده‌ها از موزه‌ها، برگزاری مسابقه سفر در قاب تصویر به همراه نمایشگاهی در خانه پروین اعتصامی و برگزاری مسابقه بازی‌های محلی بین روستاهای هدف گردشگری با هدف حفظ و احیای بازی‌های محلی بخشی دیگر از این برنامه‌ها هستند.
محمدی افزود: جشنواره انار در خداآفرین، مسابقه خانه‌داری بین هتل‌های استان، مسابقه گزارش‌نویسی از جاذبه‌های گردشگری ویژه دانشجویان رشته‌های مرتبط گردشگری و مسابقه مقاله نویسی با هدف معرفی ظرفیت‌های آب درمانی استان و گردشگری سلامت عناوین تعدادی دیگر از برنامه‌های هفته گردشگری هستند.
وی برگزاری تور تبریزگردی رایگان برای عموم، برای آژانس‌های منتخب کشور آذربایجان به منظور معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان، برای اساتید و دانشجویان در شهرستان‌های مختلف و نیز تور طبیعت گردی برای دانشجویان جدید‌الورود دانشگاه جامع علمی کاربردی با هدف پاکیزگی محیط منطقه ارسباران، تجلیل از خادمان گردشگری را از جمله برنامه تورهای پیش‌بینی شده در هفته گردشگری در آذربایجان شرقی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز