خبرگزاری کار ایران

در سال زراعی جدید؛

افزایش کمی و کیفی گندم برنامه اولویت‌دار جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی است

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۵۹۶

تلاش می‌شود شرایط برای تولید گندم با کیفیت از طریق اصلاح بذر و آموزش بهره برداران فراهم آورده شده و تولید این محصول استراتژیک را در سطح آذربایجان شرقی ارتقاء یابد.

ایلنا: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: تلاش برای افزایش کمی وکیفی گندم تولیدی در استان از برنامه‌های اصلی سازمان در سال زراعی ۹۳-۹۲ است.
به گزارش خبرنگار ایلنا، مسعود محمدیان در جلسه خرید گندم استان آذربایجان شرقی گفت: معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان، تلاش می‌کند شرایط را برای تولید گندم با کیفیت از طریق اصلاح بذر و آموزش بهره برداران فراهم آورده و تولید این محصول استراتژیک را در سطح آذربایجان شرقی ارتقاء بخشد.
وی با بیان اینکه تولید گندم باید براساس تقاضای کارخانجات آردسازی صورت گیرد افزود: نتایج آزمایش‌های به عمل آمده توسط پژوهشکده غله و نان وابسته به وزارت بازرگانی و موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر وزارت جهادکشاورزی، بیانگر افزایش قابل توجه کیفیت گندم تولیدی استان در سال‌های اخیر بوده است.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به پیگیری سازمان برای افزایش کیفیت و کمیت گندم تولیدی در آذربایجان شرقی با معرفی ارقام متعدد آبی و دیم سازگار با شرایط آب و هوائی آذربایجان شرقی از سوی مرکز تحقیقات کشاورزی استان و همچنین موسسه تحقیقات دیم کشور در مراغه گفت: در راستای افزایش کمیت و کیفیت گندم تولیدی در استان، قدم‌های مثبتی به عمل آمده و همچنین تداوم دارد.
محمدیان اعلام به موقع و افزایش قیمت خرید تضمینی گندم را برای سال زراعی ۹۳-۹۲ از دیگر اقدامات چشمگیر هیئت دولت ذکر کرد و افزود: با توجه به استراتژیک بودن گندم، هیئت دولت در شهریورماه سال جاری، قیمت خرید تضمینی هرکیلو گندم داخلی را ۱۰۵۰ تومان تعیین کرد که این گامی مثبت در جهت خودکفایی محصولات کشاورزی به‌ویژه گندم است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز