خبرگزاری کار ایران

دبیر نخستین جشنواره عکس فیروزه:

عکاسی تبریز با پیشینه‌ای قابل قبول در ثبت تاریخ ایران پیش قدم بوده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۲۱۲

از سرگیری مجدد برگزاری جشنواره فیروزه می‌تواند حرکتی پایدار و مستمر در ادامه پیشینه درخشان عکاسی تبریز روشن باشد.

ایلنا: دبیر نخستین دوره جشنواره عکس فیروزه گفت: از زمان مشروطیت تاکنون همواره عکاسی تبریز با پیشینه‌ای قابل قبول در ثبت تاریخ ایران پیش قدم بوده است.
به گزارش خبرنگار ایلنا حسن سربخشیان با ابراز خوشحالی از سرگیری مجدد جشنواره فیروزه گفت: جا دارد خوشحالی خود را بابت استمرار این حرکت مثبت فرهنگی در تبریز و تلاش دوستان مسئول و دست اندرکاران برگزاری آن ابراز کنم ولی برای اظهار نظر درباره سنجیدن میزان تاثیرگذاری و موفقیت آن باید کمی صبور بود.
وی تأکید کرد: لذا جشنواره فیروزه می‌تواند حرکتی پایدار و مستمر در ادامه پیشینه درخشان عکاسی تبریز روشن باشد و تنها با استمرار در برگزاری و گذشت سال‌ها می‌توان به ارزیابی صحیح این حرکت نوپا اقدام کرد.
وی با اشاره به موضوع «اولین‌های تبریز» در فیروزهٔ چهارم گفت: در ارتباط با این موضوع به نظرم بهتر است از عکاسان خواسته شود علل گسست یا موفقیت(اولین‌های تبریز) را در زمان حال به تصویر بکشند تا بتوان به نتیجه‌ای در روند مستند سازی آن موضوع‌ها پرداخت.
سربخشیان با بیان اینکه موضوعی این چنین نیاز به تحقیق بیشتر قبل از ورود به آن دارد، افرود: در روند رو به رشد تکنولوژی در قرن حاضر سخت است پیدا کردن رد پای اولین‌هایی که بعضا از نظر فیزیکی قابل دستیابی نیستند.
وی افزود: شاید بهتر باشد دبیرخانه جشنواره در این ارتباط جزواتی آماده کرده و به شرکت کنندگان ارایه کند تا بتوانند با تسلط بیشتری به دنبال ثبت آن باشند.
دبیر نخستین جشنواره عکس فیروزه همچنین با اشاره به لزوم توجه به توالی عکس‌ها در یک مجموعه عکس اظهار داشت: مجموعه عکس، شامل عکس‌هایی با روندی مرتبط با هم هستند که لزوما می‌توانند در یک زمان هم عکاسی نشده باشند.
وی گفت: این تصاویر همانند سناریو و دکوپاژ برای یک فیلم، باید قبل از ارایه به بیننده در ذهن عکاس به تصویر در آمده و اجرا شوند تا بییننده همراه متن ارایه شده عکاس بتواند با موضوع ارتباط صحیحی برقرار کند.
سربخشیان با مقایسه فیروزه و سایر فستیوال‌های برگزار شده از این دست در جهان، تصریح کرد: مقایسه بین حرکت‌هایی این چنین که البته نظیرشان در دیگر کشور‌ها نیز در جریان است باید بر اساس جغرافیا، محدودیت شرکت در چنین جشنواره‌هایی برای خارجی‌ها و نیز ارتباط با عکاسی دیگر کشور‌ها برای عکاسان داخلی ارزیابی شود.
دبیر نخستین جشنواره عکس فیروزه افزود: با توجه به این موارد به نظر می‌رسد همچنان باید به آینده امیدوار بود، اما سه سال تجربه در برگزاری فیروزه و انعکاس مثبت در بین عکاسان ایرانی در کارنامه جشنواره فیروزه مثبت بوده و با اطمینان می‌توان گفت در مقایسه با دیگر کشور‌ها وضعیت ارایه خدمات از سوی برگزارکننده در سطح بالایی برخوردار است.
چهارمین جشنواره سراسری عکس فیروزه با موضوع اولین‌های تبریز به مدت سه ماه از اول مهر تا پایان آذر ۹۲ توسط خانه عکاسان تبریز و سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز